اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد خبر داد

رتبه نخست مشارکت شهروندان مشهدی در تفکیک زباله از مبدا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر میزان تفکیک زباله از مبدا و مشارکت شهروندان مشهدی 13.86 درصد است که بالاترین رتبه در کشور محسوب می‌شود.

رتبه نخست مشارکت شهروندان مشهدی در تفکیک زباله از مبدا

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی نجفی اظهار داشت: طرح تفکیک پسماند از مبدا از سال 75 در شهر مشهد آغاز و تا به امروز 720 هزار و 859 خانوار مشهدی زیر پوشش آن قرار گرفته‌اند که رشد 19 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: در این زمینه تلاش‌های بسیار زیادی در خصوص بحث فرهنگ‌سازی شهروندان انجام شده که از جمله آن می‌توان به آموزش‌های چهره به چهره، استفاده از مکانیزم‌های تشویقی و اهدای هدیه، برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌ها و ساخت برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه جمع‌آوری پسماندهای خشک در مشهد به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد، تصریح کرد: جمع آوری از در منازل، جمع‌آوری کاغذهای باطله ادارات دولتی و موسسات خصوصی، جمع‌آوری کاغذ باطله از دکه‌های مطبوعاتی و مدارس سطح شهر و همچنین ایستگاه‌های مبادله پسماندهای خشک روش‌های مختلف استفاده شده در این خصوص است.

نجفی تفکیک و جداسازی زباله‌ها را یک وظیفه اجتماعی دانست و ادامه داد: اگر این حرکت به شکل درست و اصولی توسط همه شهروندان انجام شود اثرات بسیار مطلوبی در جامعه و سطح شهر خواهد داشت به طوری که با تفکیک از مبدا بسیاری از پسماندهای خشکی که قابل ارزش و بازیافت هستند به جای اینکه دفن شوند در فرآیند بازیافت قرار می‌گیرند و این خود در کنار رونق گرفتن چرخه صنعت سبب بهره‌وری اقتصادی، حفظ محیط‌زیست، حفظ و منابع طبیعی و ملی و همچنین اشتغال‌زایی می‌شود.

وی در پایان با تشکر از شهروندان برای شرکت در این طرح بزرگ خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تفکیک زباله از مبدا و مشارکت شهروندان مشهدی 13.86 درصد است که بالاترین رتبه در کشور محسوب می‌شود این مهم باعث شده بزرگترین مجتمع صنعتی بازیافت کشور در مشهد فعال باشد.

انتهای پیام/2202/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول