اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کامیاران:

وقف بستری برای رفع مشکلات نیازمندان است

امام جمعه کامیاران با بیان اینکه احیای سنت وقف موجب رفع بسیاری از مشکلات جامعه می‌شود، گفت: سنت حسنه وقف باید در جامعه احیا شود.

وقف بستری برای رفع مشکلات نیازمندان است

ماموستا توفیق قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کامیاران با بیان اینکه وقف در لغت به معنی حبس است، گفت: وقف از جمله اعمال تقربی و مورد تشویق و ترغیب شرع است و در قرآن و احادیث بر آن بارها تأکید شده است.

با اشاره به آیه 92 آل عمران تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه دستیابی به نیکی را تنها در صورت بخشش بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین چیزهای انسان عنوان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فرزند صالح، صدقه جاریه و علمی که از آن بهره‌برده شود از جمله اعمالی است که با توجه به بسیاری از احادیث بعد مرگ انسان قطع نشده و استمرار می‌یابد.

قربانی خاطرنشان کرد: صدقه جاریه از دیدگاه علما و بزرگان دینی وقف معنی می‌شود و  دارای فواید و حکمت‌های زیادی است.

امام جمعه کامیاران با بیان اینکه ایجاد زمینه تقرب به خداوند متعال با قراردادن سرمایه در راه خداوند و کسب اجر و ثواب بیشتر امکان‌پذیر است، افزود: در قلب مومن هیچ چیز از عمل خیری که او را به خداوند نزدیک‌تر و دوست‌ داشتن خداوند را در قلب او بیشتر کند دوست‌داشتنی‌تر نیست.

به گفته قربانی، وقف موجب ایجاد رغبت و تمایل انسان مومن به دوست‌ داشتن و عبودیت خداوند متعال می‌شود زیرا محبت و دوست‌ داشتن خدا فقط در هنگام عمل و اطاعت از فرامین او آشکار خواهد شد.

وی افزود: اموال موقوفه اگر به صورت درست و در راستای تأمین مصالح اسلام از جمله ساخت مساجد، مدارس و برپایی شعایر اسلامی قرار بگیرید نقش مهمی در توسعه بیش از پیش این دین الهی خواهد داشت.

این مسئول از وقف به عنوان بستری مناسب برای رفع مشکلات نیازمندان و فقرا نام برد و گفت: رفع نیاز فقرا، مساکین، ایتام و افراد در راه مانده که به خاطر برخی شرایط توان تامین نیازهای خود را ندارند از دیگر بسترهای استفاده از موقوفات است.

انتهای پیام/79018/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول