اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف علی‎آباد کتول:

خیران به وقف در راستای نیاز جامعه توجه کنند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه علی‎آباد کتول گفت: خیران به وقف در راستای نیاز جامعه توجه کنند.

خیران به وقف در راستای نیاز جامعه توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام امین قرایی امشب در جمع خیران این شهرستان، اظهار داشت: فرهنگ و تاریخ ما وامدار واقفان خیراندیشی است که جهان را به دور از فقر و جهل می‎خواستند.

وی ادامه داد: اگر به گذشته نیات واقفان در طول تاریخ نگاه کنیم، در زمان‎های مختلف به دلیل نیازهایی که در جامعه وجود داشته نیات واقفان نیز متفاوت بوده است و به همین دلیل بسیاری از نیازهای جامعه مرتفع می‎شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه علی‎آباد کتول خاطرنشان کرد: اگر امروز عزاداری‎های ماه محرم را بسیار باشکوه و در همه مساجد همراه با اطعام و عزاداری داریم مرهون نیت واقفان خیراندیشی است که در سال‎های گذشته به دلیل احساس نیازی که به عزاداری‎های سیدالشهدا داشتند، زمین‎ها املاک و مکان‎هایی را که داشتند وقف اهل بیت(ع) کردند.

وقف در سوادآموزی باسوادان را افزایش داده است

قرایی تصریح کرد: هیچگاه در هیچ زمانی هیچ دولتی نمی‎تواند این میزان هزینه در زمینه عزاداری اهل بیت(ع) را به عهده بگیرد اما نیت واقفان خیراندیش باعث شد عزاداری‎های ماه محرم را بسیار باشکوه در نقاط مختلف کشور داشته باشیم.

وی اضافه کرد: نیت واقفان در زمینه مدرسه‎سازی باعث شده تا جمعیت سوادآموز ما نسبت به گذشته افزایش پیدا کند و هیچگاه دولت‎ها به دلیل هزینه‎ها و بودجه‎هایی که دارند نمی‌توانند هزینه این مسائل را تامین کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه علی‎آباد کتول اذعان داشت: به همین دلیل اگر در دوران امروز نیز به اهمیت و کارکرد موقوفات به معنی حقیقی کلمه بیشتر توجه کنیم و نیاز اصلی کشور همانند ترویج علم و دانش و دوری از فقر و جهل را در جامعه در نظر بگیریم وقف و موقوفاتی نیز در همین راستا انجام خواهد شد.

قرایی در پایان ابراز داشت: مستعدان و افراد بسیار زیادی وجود دارند به دلیل فقری که در خانواده‎ها وجود دارد امکان تحصیل در زمینه‎های مختلف برای آنها فراهم نیست و در شرایط حاضر نیاز است در زمینه ترویج علم و دانش واقفان قدم پیش بگذارند و قدم بردارند.

انتهای پیام/83004/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول