اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف اردبیل:

مبلغان اعزامی از قم وقف را تبلیغ می‌کنند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل گفت: مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم در هفته وقف این امر نیک و خداپسندانه را تبلیغ می‌کنند.

مبلغان اعزامی از قم وقف را تبلیغ می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی اظهار داشت: با توجه به تقارن هفته وقف با ایام هفته آخر ماه صفر روحانیان و مبلغانی از قم دعوت شدند که به همراه مبلغان بومی در بقاع متبرکه شهرستان اردبیل به تبلیغ و ترویج معارف دینی و مذهبی متناسب با این ایام می‌پردازند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع وقف در اسلام، جلسات و نشست‌هایی با حضور مبلغان و اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه برگزار شده که در آن مقرر شد در کنار تبلیغات معارف مذهبی و دینی، برای آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ غنی وقف در این حوزه نیز تبلیغات انجام شود. 

قیامی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: از هیئت امناهای امامزادگان خواسته شده همکاری لازم را در این خصوص با مبلغان داشته باشند تا حق مربوط به این فریضه واجب دینی ادا شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان اردبیل همچنین از برپایی همایشی در مدرسه علمیه ملا ابراهیم برای آشنایی بیشتر طلاب جوان با موضوع وقف و تبلیغ آن خبر داد که در طول هفته وقف انجام می‌شود.

وی با بیان جزئیات مراسم‌های مربوط به بقاع متبرکه در این ایام اضافه کرد: برنامه‌های عزاداری امامزادگان شهرستان اردبیل همزمان با دیگر شهرستان‌ها در امامزادگان صالح (ع)، سید صدرالدین (ع)، عبدالعزیز (ع) محله نیار و بقعه متبرکه میرزاده خانم برگزار می‌شود.

این مراسم شامل سخنرانی، زیارت قرائت‌نامه حضرت رسول (ص)، نوحه‌خوانی و مداحی مداحان برتر اهل بیت است. 

انتهای پیام/62007/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول