اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف سمیرم:

توسعه فرهنگ وقف زمینه‌ساز عدالت اجتماعی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: ترویج فرهنگ وقف موجب کمک به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه می‌شود.

توسعه فرهنگ وقف زمینه‌ساز عدالت اجتماعی است

علی مبشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم ضمن گرامیداشت هفته وقف، از وقف به عنوان احسان ماندگار یاد کرد و اظهار کرد: وقف یکی از سرمایه‌های ماندگار در جامعه اسلامی است که علاوه بر خیر و برکت فراوان در جامعه، زمینه‌ساز گسترش عدالت اجتماعی نیز است.

وی هفته وقف را فرصت مناسبی برای اشاعه این سنت حسنه دانست و افزود: در راستای تبیین و توسعه فرهنگ وقف با رویکرد ایجاد و افزایش وقف جدید، اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم برای گرامی‌داشت این هفته برنامه‌هایی در دستور کار خود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم تصریح کرد: همایش تجلیل از خادمان و متولیان عرصه وقف، واقفان، مربیان طرح حفظ قرآن و اصحاب رسانه، برپایی ایستگاه "همه واقف باشیم" در امامزادگان شهرستان، همایش یاوران وقف، توزیع بروشور و کتاب در بین زائران اماکن متبرکه از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته وقف در سمیرم است.

وی همچنین با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف به منظور کمک به توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی جامعه اضافه کرد: با توجه به نقش موثر رسانه در احیا موقوفات، می توان از طریق رسانه‌ها پیامدهای این سنت حسنه برای جامعه تبیین شود.

مبشری با بیان اینکه نیات موقوفات باید بر اساس نیازهای جامعه هدایت شود ادامه داد: گسترش فرهنگ وقف در جامعه نیازمند همکاری اصحاب رسانه است تا واقفان موقوفات را بر اساس نیازهای جامعه وقف کنند.

وی با اشاره به وجود 171 موقوفه انتفاعی در سمیرم خاطرنشان کرد: شهرستان سمیرم دارای 74موقوفه متصرفی، 9 موقوفات غیرمتصرفی و نیز 10 بقعه دارای درآمد و نیز 13 بقعه غیر درآمدی است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 120 مسجد، 26 حسینیه و 23 امامزاده در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول