اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌و‌گوی صریح فارس با سیدحسین صابری

خیانت فتنه‌گران فراموش‌نشدنی است

یکی از فعالان سیاسی اصولگرای کرمان معتقد است فتنه 88 خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به کشور وارد کرد و همگان باید برای انتقال نیات شوم فتنه‌گران، مصادیق فتنه و آثار زیان‌بار آن به نسل جوان تلاش کنند.

خیانت فتنه‌گران فراموش‌نشدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدحسین صابری از فعالان سیاسی اصولگرا در استان کرمان به شمار می‌رود، وی معاون استانداران کرمان و قم و استاندار اردبیل، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در دولت‌های نهم و دهم را در کارنامه مدیریتی خود دارد، صابری سابقه مدیریت بنیاد مسکن کرمان، دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان و شهرداری کرمان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

صابری با آغاز به کار دولت یازدهم و پایان ماموریتش در دولت دهم به عنوان استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت می‌کند، خبرنگار فارس در آستانه روز تاریخی و حماسه 9 دی گفت‌و‌گوی مفصلی را با این فعال سیاسی انجام داده است که از نظرتان می‌گذرد.

فارس: آقای صابری با تشکر از وقتی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار دادید، لطفا بفرمایید در سال 88 چه مسئولیتی داشتید؟

صابری: در سال 88 به عنوان یک ایرانی مسلمان و فرزند انقلاب اسلامی به عنوان استاندار و خدمتگزار مردم خون‌گرم، صمیمی و دوست‌داشتنی لرستان بودم.

فارس: شما به چه علت همواره در سخنان خود به مناسبت‌های مختلف اشاره‌ای هم به بحث فتنه 88 دارید؟

صابری: از آن جایی که افشای فتنه و فتنه‌گران و نیت‌های شوم آنها برای نسل جوان امروزی یک ضرورت حتمی است در هر فرصتی که در اختیار داشته باشم هر چند محدود و مختصر به آن فتنه اشاره می‌کنم به نظر من فتنه 88 یک ظاهر و یک باطن دارد.

فارس: اینکه می‌گویید، فتنه 88 یک ظاهر و یک باطن دارد، منظورتان چیست؟

صابری: ظاهر فتنه بهانه انتخابات و عدم رأی‌آوری دو نفر از کاندیداهای غافل، گول‌خورده و شریک بیگانگان، منافقان، سلطنت‌نشینان خارج‌نشین و مزدوران استکبار و صهیونیسم بود و اعتراض به نتیجه انتخابات و حضور حماسی، آگاهانه و هوشمندانه و پیرو و گوش به فرمان ولایت مطلقه فقیه و رهبری.

اما باطن فتنه برمی‌گردد به نقش ارزنده، فرهنگ‌ساز و با عنوان اسلام، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، امام راحل و رهبری و مردم و ولایت‌فقیه زیرا استکبار، صهیونیسم و دنیاطلبان از خدا بی‌خبر آن چنان سیلی محکمی از اسلام و انقلاب اسلامی و حضور مردم خورده‌اند که برای نابودی، توقف، جلوگیری از رشد و تعالی و نفوذ آن در سایر ممالک دست به هر کاری زده و می‌زنند هر چند به یاری خدا تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

فارس: آیا برایتان مقدور است که قدری بیشتر وارد جزئیات فتنه 88 شوید؟

صابری: در دنیا از جمله ایران انتخابات‌های فراوانی برگزار شده است، قوانین برجسته و خاص جمهوری اسلامی ایران ساختار انتخابات و راهکار قانونی رسیدگی به ابهامات احتمالی آن را معین کرده و طی بیش از 30 انتخابات سراسری اجرا شده و امتحان داده و موفق بوده است.

اگر کسی به حضور آگاهانه مردم و شرکت حدود 40 میلیون نفر در انتخابات و شرکت حداکثری 85 درصد واجد شرایط اعتراضی داشت، باید بر اساس قانون عمل می‌کرد، شورای نگهبان اعلام آمادگی کرد، مقام معظم رهبری هم دلالت، نصیحت و راهنمایی کردند و با قدرت ولایت فرصت و اختیار ماورای قانون هم دادند، اما کسی اعتراضی ارائه نکرد و برای کنترل بیشتر هم بازشماری و رسیدگی به تقلب و تخلف‌های دشمن‌ساخته اقدام کرد.

اینکه گفته می‌شود، اگر سلامت انتخابات تضمین شود، ما می‌آییم و اگر انتخابات آزاد باشد و تقلب نشود ما پیروز هستیم به خوبی دم خروس پیداست که طراحی برگرفته از انقلاب‌های مخملی در سایر کشورها و موضوع هم تقلب در انتخابات است، هدف هم مقابله با نفوذ و پیروزی‌های انقلاب اسلامی است و جالب است که روانشناسانه در کشور شیعه رنگ سبز را به عنوان نماد خود انتخاب کردند.

ترفندهای بیگانگان و خوش‌رقصی عوامل داخلی آنها نه تنها به شش ماه قبل بلکه به سال‌های قبل و به تعبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیش از 10 سال قبل بر می‌گردد و شاید به احتمال زیاد طراحی فتنه سبز اموی سال 88 بعد از شکست فتنه تیرماه سال 87 و آن ماجراها آغاز شده بود.

فارس: به نظر شما چه دلایلی برای قرار داشتن ریشه فتنه در خارج از کشور وجود دارد؟

صابری: دلیل آن اخبار کذب، ضد و نقیض و هدایت‌گری رادیوهای بیگانه مانند بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان و رادیوی رژیم صهیونیستی است که گویندگان این رسانه‌ها از جمله افراد ضدانقلاب، ‌ملی‌گراها و‌ سلطنت‌طلب‌های خارج‌نشین به شمار می‌آید، اگر به رسانه‌ها و جراید آن زمان توجه کنید، ‌حقیقت روشن می‌شود.

فارس: آقای صابری به نظر شما مهمترین دلایل برای عناد و دشمنی فتنه‌گران با رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و مردم مسلمان در فتنه 88 کدام است؟

صابری: فتنه‌گران به رهبر معظم انقلاب اسلامی نامه می‌نوشتند و از ایشان می‌خواستند که انتخابات را باطل اعلام کنند و در تشنج‌های خیابانی خود با تصاویر امام راحل و رهبری عناد می‌ورزیدند.

تعدادی از آنها در مناسبت‌های ملی و مذهبی در کشور به بیان شعارهای دگرساخته مانند جمهوری ایرانی، نه لبنان، نه غزه، جانم فدای ایران می‌پرداختند.

همچنین فتنه‌گران با هر سنبل، مظهر، شعار، شعور مذهبی، دینی و اسلامی مخالفت می‌کردند و اگر این چنین نبود به خیمه اباعبدالله الحسین (ع) و به عزاداران حسینی و چهره‌های مذهبی وسایل نقلیه عمومی و نیروی انتظامی و پایگاه مقاومت بسیج و بسیجی حمله نمی‌کردند.

این از خدا بی‌خبران حادثه عاشورا و یزیدی بودن خود را تکرار کردند و گرنه خیمه حسینی را آتش نمی‌زدند و مردم عزادار حسینی و عاشورایی را به یاد عصر عاشورای سال 61 هجری و آتش زدن خیمه‌های آل‌الله،‌ آوارگی و اسارت اهل بیت (ع) نمی‌انداختند.

فارس: آیا می‌توان این طور تصور کرد که فتنه 88 به طور کامل برچیده شده است؟

صابری: فتنه‌گران و حامیان داخلی و خارجی آنها از اسلام، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و مردم ولایتمدار سیلی خورده‌اند و به عنوان‌های مختلف قصد بلند شدن و جبران را داشته و دارند.

زهی خیال باطل تا اسلام و فرهنگ عاشورا را در این کشور حاکم است تا مردم ولایتمدار فدائیان اسلام و امام و رهبری هستند تا فرهنگ عاشورا وجود دارد و تا خون شهدای کربلا، انقلاب و دفاع مقدس در رگ‌های مردم این دیار میلیونی، این مردم ولایی در آیین‌های ملی ما از جمله 14 و 15 خرداد، روز قدس، 9 و 19 دی، 22 بهمن، هفته‌های بسیج و دفاع مقدس حضور دارند، فتنه و فتنه‌گران به غیر از رسوایی برای خود و زحمت برای دیگران کاری از پیش نمی‌برند.

فارس: حماسه 9 دی را چگونه تفسیر می‌کنید؟

صابری: 9 دی انتهای صبر، تحمل و بردباری مردم مسلمان و ولایت‌مدار ایران اسلامی بود، روز حماسه حضور، روز اعلام بصیرت و آگاهی مردم در جای‌جای ایران اسلامی، روز تجلی قدرت ملی و روزی ماندگار در تاریخ ایران اسلامی است.

9 دی روز به ثمر نشستن خون مقدس شهدا و آغاز ثمردهی دوران اسارت اهل بیت امام حسین (ع) به قافله‌سالاری حضرت زینب (س) بود و 9 دی روز اتمام حجت بر همه فتنه‌گران، حامیان و ساکتان فتنه در دیروز، امروز و فردا است.

9 دی در واقع روز اثبات حقانیت حزب‌الله و پیروزی آنها در همه عرصه‌ها بود و حضور حماسی میلیون‌ها انسان آزاده و با بصیرت هشداری است برای کسانی که هنوز مرز خود با فتنه و فتنه‌گران را مشخص نکرده‌اند.

9 دی و اجتماع باشکوه عاشوراییان بصیر و آگاه در سراسر ایران اسلامی درس عبرتی است برای کسانی که آرای مردم در سال 92 را به تعبیر معنادار مقام معظم رهبری حق‌الناس می‌دانند و حق‌الناس بودن را دلیل سالم بودن انتخابات سال 92 می‌دانند و حاضر نیستند، بپذیرند که رای مردم مسلمان و آگاه ایران اسلامی در همه ادوار انتخابات خبرگان قانون اساسی، خبرگان رهبری، مجلس شورای سلامی، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حق‌الناس، پاک و سالم بوده است و حتما در آینده هم این چنین است و یقینا در سال 88 هم همین طور بوده است.

فارس: به نظر شما آثار به جای مانده از فتنه 88 چیست؟

صابری: همان طور که اشاره کردم، فتنه 88 به علت شکست‌های پی‌در‌پی در استکبار در مواجهه با ایران اسلامی و شاید هم موج بیداری اسلامی برگرفته از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها است و قاعدتا عدم تحقق آرزوهای شوم بیگانگان با وجود هزینه‌های سنگین و خسارت‌دیده فتنه به روش دیگری اقدام کرده و می‌کند.

اما نباید فراموش کرد که فتنه اقتدار ملی را خدشه‌دار کرد، زیرا کورسوی امیدی در دل بیگانگان به وجود آمد و شاهد بودیم که اشکال جدیدی از تحریم‌های بین‌المللی بر علیه ایران وضع و تصویب شد و شکل گرفت تا شاید مردم را از نظام خسته و ناامید کنند و آنها را بر علیه مسئولان بشورانند که چندان توفیقی به دست نیاوردند هر چند مشکلاتی را ایجاد کردند.

در فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران اسلامی خلل وارد کردند، فتنه همچنین برای چند ماه در صف‌های متحد مردم شکاف ایجاد کرد، فتنه و فتنه‌گران مردم را رودر‌روی هم قرار دادند، زیرا به دنبال ایجاد بدبینی بین مردم، نیروی انتظامی و بسیج بودند.

فتنه 88 که بخشی از ریشه‌های آن در نارضایتی‌های انتخابات و تبلیغات 84 و 88 بود، موجب اختلاف و جدایی برخی از دل‌سوزان و طلایه‌داران انقلاب شد.

فتنه و اقدامات غیرقابل گذشت آنها یک بار دیگر حادثه عاشورا را تازه کرد، اما این بار انسان‌های مخلص، متعهد و ولایت‌مدار با درس عبرتی که از عاشورا گرفته بودند با بصیرت و آگاهی گوش به فرمان ولایت حماسه 9 دی را خلق و انقلاب اسلامی را بیمه کردند به همین علت همه ساله باید 9 دی روز حماسه حضور و بصیرت را زنده و پایدار و ماندگار نگه داریم.

فارس: و اما سئوال آخر اینکه وظیفه اصلی ما در برابر فتنه‌گران چیست؟

صابری: وظیفه ما این است که برای استمرار، استحکام، ارتقا و صدور انقلاب اسلامی، نیات شوم فتنه‌گران، مصادیق فتنه و آثار زیان‌بار آن را به نسل جوان منتقل کنیم تا مدیون خون شهدا و امام شهیدان و شرمنده خانواده معظم شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی نباشیم.

انتهای پیام/2446/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول