اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

فتنه‌گران ارزش‌های عاشورایی ما را هدف قرار داده بودند

امام جمعه آبادان گفت: فتنه‌گران چیزی را هدف قرار داده بودند که مردم ناراحت شده و وارد صحنه شدند، آن‌ها مسئله عاشورا را هدف قرار داده بودند.

فتنه‌گران ارزش‌های عاشورایی ما را هدف قرار داده بودند

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان، ضمن ابراز تسلیت به مناسبت فرا رسیدن دهه آخر ماه صفر و رحلت جانسوز نبی اکرم اسلام (ص) و سبط اکبرشان حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: ما وظیفه داریم که این جلسات را باعظمت و باشکوه خاصی برگزار کنیم البته در کنار شور حتما باید شعور هم باشد چون شور یک لحظه‌ای و یک روزه است اما شعور است که انسان را در مسیر تا سال دیگر قرار می‌دهد.

وی افزود: روز بصیرت و میثاق امت با ولایت روز 9 دی که یک اتفاق کم نظیر و بی‌نظیر در نظام جمهوری اسلامی و یک حرکت الهی هم کمک الهی و هم بصیرت مردم سبب شده یک توطئه فوق‌العاده پیچیده‌ای خنثی بشود یکی از قله‌های فراموش نشدنی و حرکت برخواسته از حضور مردم و حضور به موقع و لحظه‌شناسی مردم بود.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: حال باید دید که دشمنان چه چیزی را هدف قرار داده بودند که مردم ناراحت شده و وارد صحنه شدند، آن‌ها مسئله عاشورا را هدف قرار داده بودند آنان دو مسئله برایشان مهم بود گفتند اول باید مسئله مرجعیت را و ولایت را و رهبری را در ایران مورد هدف قرار بدهیم که در این جریان فتنه بعد از انتخابات 88 عکس امام را پاره کردند با این کار قداست شکنی کردند اول آن‌ها اول شعارهای امام را هدف گرفتند.

ابراهیمی‌پور ادامه داد: شعار مسئله فلسطین مسئله غزه مسئله لبنان مسئله مرگ بر آمریکا اول شعارهای ملت ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی را هدف گرفتند سپس تمثال امام را هدف قرار دادند، آنان صبر مردم را، حوصله رهبری را، حوصله نظام را به سر آوردند.

نماینده ولی فقیه در آبادان تاکید کرد: در برابر آن‌ها صبر و حوصله شد و کار‌هایشان نادیده گرفته شد به امید روزی که به خود آیند اما همه چیز را نادیده گرفتند و روز عاشورا آمدند خیمه‌های اباعبدالله الحسین (ع) را به آتش کشیدند.

وی اظهار کرد: اینکه رهبری فرمودند این توطئه از بیرون بود شما الان می‌بینید دولت مردان آمریکا بعد از 50 سال اقرار کردند ما در کودتای 28 مرداد دخیل بودیم بعد از 30 سال دیگر نیز اقرار خواهند کرد که بله در قضیه مسئله انتخابات 88 ما پشت صحنه بودیم بعدا اقرار می‌کنند آن‌ها طراح بودند و یک عده‌ای از سران فتنه را هول دادند وسط، و آن‌ها هم متاسفانه بازیگر بودند و بد بازی کردند.

خطیب جمعه‌های آبادان ابراز داشت: البته آن نکته‌ای که برای ما مهم است تبار‌شناسی خواص، در فتنه 88 است و موضوع تبار‌شناسی خیلی مهم است، افرادی که در خط ولایت بودند اهل صبر و بصیرت بودند خوب تشخیص دادند و از‌‌ همان اول متوجه شدند دشمن کجا را هدف گرفته آن‌ها هم پشت سر رهبری حرکت کردند.

ابراهیمی‌پور اضافه کرد: یک عده‌ای تند رو بودند و جلو رونده بودند، آن‌ها ضعف صبر داشتند و بعد متوجه شدند که آرام آرام سران فتنه تنها مانده‌اند و آدم باورش نمی‌شد در شهر‌ها کسانی که برای بعضی از سران فتنه ستاد زده بودند همین‌ها آمدند اعلام انزجار کردند.

وی اضافه کرد: آن‌ها گفتند ما به اعتبار قانون اساسی و به اعتقاد عقیده حزبی سیاسی گروهیمان آمدیم به این‌ها رای دادیم (که در چارچوب قانون اساسی حرف منطقی هم است)، آمدیم رای دادیم اما وقتی متوجه شدیم این‌ها حرکت‌هایشان فرا قانونی است و قانون را تا جایی قبول دارند که منافع گروهی و شخصیشان تامین بشود.

امام جمعه ابادان عنوان کرد: یک عده دیگری داشتیم که آن عقب مانده‌ها ضعف بصیرت داشتند و زود تشخیص نداده بودند در جریان حادثه آتش زدن خیمه‌های اباعبدالله و پاره کردن عکس امام و تغییر شعارهای بنیادی فکری امام متوجه شدند.

نماینده ولی فقیه در آبادان تصریح کرد: این یک ضعفی نیست که آدم دیر تشخیص دهد و عده‌ای اما به محض آنکه متوجه شدند برگشتند ولی یک عده دیگری هم داشتیم که ساکتین در فتنه بودند تا الان، آنان‌‌ همان افراد بی‌بصیرت و مردودی هستند که مردود شدند در جایی که باید موضع گیری می‌کردند موضع نگرفتند.

ابراهیمی‌پور تاکید کرد: اگر انتخاباتی به نفع آن‌ها باشد می‌گویند این انتخابات دموکراسی و خوبی است و اگر به ضرر آن‌ها باشد می‌گویند این انتخابات، انتخابات آزادی نبوده آن‌ها نوع نگاه‌شان به سود منافع شخصیشان بوده است.

امام جمعه آبادان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارهای فتنه‌گران این بود که شکاف ایجاد کنند بین مردم، امام عزیزمان درباره جریانات سیاسی می‌فرمود فقط حزب‌الله، امام می‌فرمود این جریان‌های حزب سازی کار آمریکا و کار انگلیس است این‌ها به جون هم انداختن بچه مذهبی‌هاست.

و در پایان خاطر نشان کرد: یک نکته‌ای هم به مسئولان و سفرای سیاسی کشور عرض می‌کنم، مسئولینی که مذاکره می‌کنند باید حواسشان باشد که از آمریکا غافل نباشند، کوچک‌ترین غفلت از آمریکا مصادف است با نابودی، آمریکا دنبال این فرصت‌هاست میدان را زیاد به آمریکا ندهند.

انتهای پیام/72013/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول