اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج دانشجو و طلبه خراسان رضوی:

اجازه حاشیه‌سازی مجدد به فتنه‌گران را نخواهیم داد

بسیج دانشجو و طلبه خراسان رضوی به مناسبت 9 دی‌ماه بیانیه‌ای منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: ما دانشجویان و طلاب علوم دینی گوش به فرمان مقتدای خود، اجازه نخواهیم داد که فتنه‌گران چون گذشته حاشیه‌سازی کنند.

اجازه حاشیه‌سازی مجدد به فتنه‌گران را نخواهیم داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در این بیانیه آمده است: نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با مقام عظمای ولایت است؛ رویدادی که باعث شد مردم ولایتمدار ایران اسلامی، فتنه و مکر بدخواهان و دشمنان دین خدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش برآب سازند.

نهم دی سال 88 در تارک تاریخ انقلاب اسلامی، به مثابه نوری می‌درخشد؛ این حماسه و حرکت عظیم عاشورایی سپاه اسلام برای دفاع از حریم ولایت و تقابل با یزیدیان زمان و هنجارشکنانی بود که برای اهانت به مقدسات، هیچ مرزی را قائل نبودند و با دشمنان این کشور همنوا و هم‌صدا شده بودند.

این بیانیه می‌افزاید: این حرکت خودجوش که به تعبیر امام خامنه‌ای‌ حفظ‌ا...تعالی به واسطه حرکت عظیم و فوق‌العاده مردم، تجلی دست خداوند بود، برای همیشه در تاریخ انقلاب ماندگار شد. در نتیجه بنیاد سست خانه عنکبوتی فتنه‌گران و سست عنصران که با ژست‌های روشنفکری، خود را از مردم جدا کردند، ویران شد.

به هر حال چهار سال از این حماسه عظیم تاریخی می‌گذرد و همچنان فتنه‌گران از توطئه‌های پلید خود دست نکشیده بلکه متوسل به راههای دیگری شده‌اند تا از طریق نفوذ، موج‌سواری و سازماندهی، چالش‌هایی را برای انقلاب اسلامی عزیز ایجاد نمایند.

این بیانیه می‌افزاید: بر همین اساس، جریان‌های مؤثر و نخبگان متعهد حوزه و دانشگاه در جهت پاسداشت ارزش‌های انقلاب و رصد و احاطه کامل بر رفتار دشمنان، درصدد خنثی نمودن نیات باطل آنها هستند و اکنون در آستانه 9 دی چند نکته حائز اهمیت است.

اینکه اخیرا برخی از عناصر تندرو با نامه‌نگاری و فضاسازی رسانه‌ای به دنبال رفع حصر سران فتنه هستند و حتی با وقاحت تمام می‌گویند که «از طلب سال 88 گذشتیم و یا سوءتفاهمات و کدورت‌ها را پاک کنیم» آنها باید بدانند که لغزش و توطئه آنان در سال 88 چیزی نبود که مردم آن را به سادگی فراموش نمایند.

البته که حصر سران فتنه گر هم یک اقدام تامینی است نه تأدیبی و این موضوع در شورای عالی امنیت ملی پیگیری می‌شود و از حیطه اختیارات رئیس دولت خارج است، هر چند که دولت اعتدال به این نکته توجه دارد که در بازی تندروها گرفتار نشود و عنان خود را در اختیار این جریان افراطی نگذارد چرا که کشاندن رئیس جمهور به این فضا با قصد و نیت سوء سیاسی و خارج نمودن دولت از اعتدال به سمت افراطی‌گری و حرمت‌شکنی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین در جایی که مسئولین کشور باید به خواست و مطالبه عمومی مردم در خصوص دیدار تامل‌برانگیز هیئت پارلمانی اروپا با دو تن از غائله‌سازان فتنه 88 پاسخگو باشند، متأسفانه از این اشتباه فاحش، شانه خالی می‌کنند و تقصیر را بر‌عهده دیگری می‌اندازند. البته که تزویر و دورویی برخی از مسئولین با مردم، مداومت نخواهد داشت و مانند خورشید که از پس ابر آشکار خواهد شد، ماهیت اصلی بداندیشان و ظاهرسازان نیز روزی برای مردم بصیر برملا خواهد شد.

نکته دیگر در موضوع منشور حقوق شهروندی که توسط دولت مطرح شده، به چه میزان اطرافیان دولت به این شعار پایبند هستند؛ چرا که از نظر ما همه آحاد مردم، جزو شهروندان این آب و خاک محسوب شده و دارای احترام و حق شهروندی هستند و توهین به آنها نقض حقوق شهروندی است.

اینکه دولت مرتباً بر این کلیدواژه حقوقدان و حقوق شهروندی تأکید بیش از حد دارد، نباید اولویت‌های مهمی چون اقتصاد، معیشت مردم، اشتغال و ازدواج جوانان که جزء اولویت‌های نظام و مطالبات مردم است تحت الشعاع قرار نگیرد چرا که این موضوع(حقوق شهروندی) دست‌مایه سوءاستفاده اقلیتی غوغازیست که مشی روشنفکری دارند، شده است.

در انتهای این بیانیه می‌خوانیم: ما دانشجویان و طلاب علوم دینی با هوشیاری و با آمادگی و عزم کامل در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن گوش به فرمان مقتدای خود، اجازه نخواهیم داد که فتنه‌گران چون گذشته حاشیه‌سازی کنند و تا آخرین قطره خون، جان خود را فدای اسلام، انقلاب و ولایت خواهیم نمود.

انتهای پیام/2202/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول