اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زنجان:

9 دی سرآغاز یک انقلابی سیاسی و اجتماعی در کشور بود

معاون فرماندار زنجان گفت: 9 دی سرآغاز یک انقلابی سیاسی و اجتماعی در کشور بود.

9 دی سرآغاز یک انقلابی سیاسی و اجتماعی در کشور بود

ابوالفضل خوئینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: حماسه 9 دی در اذهان مردم کشور و در تاریخ سیاسی و اجتماعی مردم باقی خواهد ماند.

وی به فرا رسیدن حماسه 9 دی اشاره کرد و افزود: درایت مقام معظم رهبری پاسخی دندان‌شکن به توطئه دشمنان این نظام در سال 88 بود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه دشمنان نظام همواره در صدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: عقیده و باور مردم و تکیه بر ولایت فقیه موجب شکست همیشگی دشمن شده است.

این مسئول اهداف دشمنان در ضربه زدن به آرمان انقلاب اسلامی را یادآور شد و تاکید کرد: دشمنان همواره در پی خدشه‎دار کردن انقلاب و نظام اسلامی ایران هستند و با توجه به مقدس بودن اهداف انقلاب که در اصل اهداف عاشورای حسینی را در خود دارد.

خوئینی، تلاش دشمنان در ضربه انقلاب اسلامی را ناموفق عنوان کرد و ابراز داشت: دشمنان نظام تلاش می‎کنند با اقدامات خود مردم را از اعتقادات و باورهای خود دور کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زنجان به وقایع 9دی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: تلاش دشمن در راستای توهین به وقایعی همچون وقایع عاشورا ناموفق بوده است و نظام اسلامی با پشتوانه مردمی خود سربلند است.

وی بصیرت مردم را یادآور شد و گفت: بصیرت مردم همواره موجب شکست دشمن شده است. مردم با بصیرت ایران پس از وقایع سال 88، در نهم دی‌ماه همان سال با حضور پرشور خود، با جهانیان اتمام حجت کردند و فریاد دفاع از اسلام را سردادند.

این مسئول با بیان اینکه دور بودن از آگاهی‏های عاشورایی و بصیرت دینی، مطلوب یک جامعه اسلامی نیست، تصریح کرد: در نهم دی‌ماه 88 که آن را می‎توان سرآغاز یک انقلاب در عرصه‎های سیاسی و اجتماعی دانست، مردم ایران با پیروی از ولایت‌فقیه و بصیرت دینی در مقابل فتنه‏گران ایستادند و این حضور گسترده مردمی موجب باطل شدن توطئه‎های دشمنان شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زنجان در خصوص برنامه‎های مربوط به روز نهم دی‌ماه، عنوان کرد: برگزاری نشست‏های سیاسی در مدارس و نیز برنامه‎ای با حضور حمیدرضا مقدم‎فر، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

وی به جشن‌های بعد از انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: جشن‎هایی که پس از انقلاب برپا شد با حضور پرشور و گسترده مردمی همراه بوده است.

خوئینی از تشکیل کمیته هایی برای برپایی برنامه های فرهنگی حماسه 9 دی خبر داد و ابراز داشت: در شهرستان زنجان با توجه به برنامه‎های دستگاه‌های دولتی کمیته‌هایی تشکیل شده است.

این مسئول با بیان اینکه 13 کمیته برای ارائه برنامه‌های تشکیل شده است، عنوان کرد: این 13 کمیته برنامه‎هایی در این حوزه و ایام خواهند داشت.

وی به این کمیته‌ها اشاره کرد و یادآور شد: کمیته‎های ایثارگران، بسیج، فرهنگی و دانشجویان، ورزش و جوانان، کارگری، روستایی، فرهنگی و هنری، مساجد، زنان و خانواده، فضاسازی و تبلیغات شهری، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، ارزیابی، قرآن و کانون‎های مساجد و اصناف، کمیته‎های تخصصی مربوط به برگزاری مراسم‎‎های ایام دهه‌فجر هستند.

خوئینی متذکر شد: توجه به فعالیت‎های ابتکاری، نواختن زنگ انقلاب و پخش شیرینی هم‌زمان با ورود امام (ره) به ایران، تزیین شهر و ادارات و نیز انجام پروژه‎های افتتاحی و کلنگ‌زنی، از جمله برنامه‎هایی است که در این ایام صورت می‎گیرد.

انتهای پیام/73007/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول