اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نهضت سوادآموزی:

5 درصد از معلمان کشور در فعالیت سوادآموزی نقش دارند

معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: پنج درصد از معلمان کشور در فعالیت‌های سوادآموزی نقش دارند که البته امیدوار هستیم این تعداد افزایش پیدا کند.

5 درصد از معلمان کشور در فعالیت سوادآموزی نقش دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پرویز کوثری در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه سوادآموزی استان قزوین که ساعاتی قبل در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان این استان برگزار شد، با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بی‌سوادی حتی برای یک نفر در جامعه ننگ است، اظهار کرد: بنابراین جا دارد که همه دست به دست یکدیگر دهیم تا بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به اینکه 93 درصد از جمعیت کشور در گروه سنی 10 تا 49 سال باسواد هستند، اظهار کرد: این میزان تحصیلات در حالی در آخرین سرشماری مسکن در سال 90 اعلام شده که این آمار در سال 55 فقط 48 درصد بوده است.

*بی‌سودای 7 درصد از گروه سنی 10 تا 49 سال در کشور

معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به رشد روزافزون میزان سطح سواد در میان گروه سنی یاد شده، افزود: در حال حاضر نزدیک به هفت درصد این گروه سنی بی‌سواد هستند که البته انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه بتوان این میزان بی‌سوادی را هم کاهش داد.

کوثری گفت: پنج درصد از معلمان کشور در فعالیت‌های سوادآموزی نقش دارند که البته امیدوار هستیم این تعداد افزایش پیدا کند.

*جهل و نادانی مهم‌ترین پیامدهای بی‌سوادی در جوامع

این مسئول نرخ سواد را از شاخصه‌های پیشرفتگی و نرخ بی‌سوادی را هم از شاخصه‌های عقب‌ماندگی کشورها دانست و مهم‌ترین پیامدهای بی‌سوادی در جوامع را جهل و نادانی برشمرد و گفت: طبق آمار 90 درصد از معتادان کشور جزو کسانی بوده‌اند که از تارکان تحصیل هستند.

معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اینکه به ازای هر چهار سال تحصیل 11 درصد از مصرف دخانیات، پنج درصد از چاقی و شش درصد از مصرف مواد مخدر کاسته می‌شود، بیان کرد: این در حالی است که به ازای هر یک دلار هزینه بابت آموزش پنج تا 15 دلار به رشد اقتصادی جامعه نیز کمک می‌شود.

کوثری با بیان اینکه استان قزوین نیز در میزان سطح سواد گروه سنی 10 تا 49 سال بر اساس سرشماری سال 90 عنوان پانزدهم را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: بر این اساس می‌توان گفت که این استان از پیشگامان عرصه سوادآموزی است که به نوعی به میانگین کشوری هم نزدیک شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سواد به عنوان شاخص توسعه در دنیا تلقی می‌‌شود، تصریح کرد: با توجه به تعهدات بین‌المللی ما، سوادآموزی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و هیچ مانعی از حیث قوانین و مقررات برای فعالیت‌های سوادآموزی وجود ندارد و همین امر می‌طلبد که نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار بگیریم.

گفتنی است؛ در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین، صادق شاه‌حسینی سرپرست معاونت نهضت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، معاونان، معلمان و کارشناسان مشارکت‌کننده اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام/77004/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول