اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه:

قم در عرصه سوادآموزی باید پیشتاز باشد

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه شهر قم جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، گفت: با وجود حوزه علمیه و همچنین مراجع در قم باید این شهر در سوادآموزی پیشتاز باشد.

قم در عرصه سوادآموزی باید پیشتاز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و معاونین اداره کل نهضت سوادآموزی قم با اشاره به فرا رسیدن هفت دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام اظهار کرد: قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) پر از مشوق‌هایی برای تعلیم و تربیت و ارزش علم‌آموزی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 مرتبه در مورد ارزش علم در قرآن سخن گفته شده است، گفت: یکی از روش‌های پیامبر(ص) برای برون رفت از جهل این بود که فرمان دادند اسرایی که سواد دارند اگر یک نفر را با سواد کنند آزاد می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: این داستان نشان می‌دهد که اهمیت علم‌آموزی آنقدر زیاد است که پیامبر (ص) حاضر است دشمن خود را به خاطر آن آزاد کند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) فرمودند اگر کسی عالمی را گرامی بدارد مرا گرامی داشته است، بیان کرد: این روایت‌ها نشان می‌دهد که ایشان می‌خواستند فرهنگ کسب علم و دانش را در جامعه نهادینه کنند.

حسینی بوشهری با ابراز خوشحالی از گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان نهضت سواد‌آموزی در ریشه‌کن‌کردن بی‌سوادی در جامعه تصریح کرد: برای دست‌اندرکاران این عرصه و معلمانی که تمام تلاش ایشان جلب رضای خداست، دعا می‌کنم.

وی با بیان اینکه شهر قم جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: با وجود حوزه علمیه و همچنین مراجع در قم باید این شهر در عرصه سوادآموزی پیشتاز باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه انقلاب ما بر اساس یک حرکت فرهنگی شکل گرفت، عنوان کرد: باید سیاست‌ها، مسائل اقتصادی و اجتماعی ما رنگ و بوی فرهنگی بگیرد و بارزترین نمود مسائل فرهنگی سوادآموزی است.

وی با بیان اینکه روحانیون در ایام تبلیغ در سراسر کشور مردم را به سوادآموزی تشویق می‌کنند، افزود: با این حال من معتقدم هنوز استفاده لازم از ظرفیت حوزه در این زمینه نشده است.

حسینی بوشهری با ارائه یک پیشنهاد بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم که استان قم به چندین منطقه تقسیم شود و در هر منطقه افرادی مسئولیت بالا بردن علم و دانش را بر عهده داشته باشند.

انتهای پیام/2258/ج30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول