اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زندان مرکزی بیرجند:

سوادآموزی زندانیان‌ بیرجند در دستور کار قرار گرفت

مدیر زندان مرکزی بیرجند با بیان اینکه ‌سوادآموزی زندانیان‌ بیرجند در دستور کار قرار گرفت، گفت: طی سال جاری ‌20 زندانی ‌در قالب آموزش فرد به فرد ‌گواهینامه سوادآموزی دریافت کردند.

سوادآموزی زندانیان‌ بیرجند در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی زندان‌های خراسان جنوبی، محمد رضا حمامی شهری به نقش مهم سواد‌آموزی در زندان اشاره کرد و اظهارداشت: اگر زندانیان بی‌سوادی که اکنون به زندان افتاده‌اند قبل از ارتکاب جرم باسواد بودند مرتکب جرم نمی‌شدند.

وی ادامه داد: بی‌سوادی یا کم‌سوادی سبب می‌شود انسان از بسیاری از اطلاعات مهم اجتماع بی‌بهره باشد و خدای نکرده منجر به ارتکاب جرم شود.

مدیر زندان مرکزی بیرجند در مورد سوادآموزی در زندان مرکزی گفت: در چهار ماهه دوم امسال سه کلاس آموزش سواد آموزی برای بی‌سوادان و کم سوادان برگزار شده است و 30 نفر از شرکت کنندگان موفق به اخذ گواهینامه سوادآموزی شده‌اند.

حمامی شهری افزود: تعداد 20 نفر هم در قالب آموزش فرد به فرد توانسته‌اند گواهینامه سوادآموزی دریافت کنند.

وی اذعان داشت: اکنون 60 نفر در دوره راهنمایی و 73 نفر نیز در دوره هنرستان مشغول به تحصیل هستند و در دوره ششم ابتدایی نیز 70 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در آینده نزدیک این دوره برگزار می‌شود.

1914 مورد ملاقات از ابتدای سال‌جاری تا کنون به زندانیان زندان فردوس اعطاء شده است

رئیس زندان شهرستان فردوس، اعطای ملاقات به زندانیان را بستری برای کاهش جرم دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 914 مورد ملاقات به زندانیان زندان فردوس اعطاء شده است.

سید محمدرضا موسوی‌ثانی افزود: با توجه به این که در فرایند ملاقات، نوعی ارتباط عاطفی بین زندانی و خانواده وی برقرار می‌شود، به همان نسبت هم اثربخشی این ملاقات بر تغییر رفتار زندانی می‌تواند محسوس باشد.

وی ادامه داد: در این فرایند که در آئین‌نامه سازمان زندان‌ها نیز گنجانده شده است، زمینه ارتباط عاطفی و منطقی بین زندانی و خانواده وی فراهم می‌شود و اجرای دقیق این فرایند به خودی خود می‌تواند سبب کاهش آسیب رفتارهای پرخطر شود.

انتهای پیام/69025/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول