اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور:

66 نفر در راور مشغول سوادآموزی هستند

فرماندار راور گفت: در حال حاضر 66 سوادآموز در شهرستان راور مشغول سوادآموزی هستند.

66 نفر در راور مشغول سوادآموزی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی نهضت سوادآموزی به مناسبت هفتم دی‌ماه، اظهار داشت: در دنیای پیشرفته امروز همه انسان‌ها باید سواد و علم روز را داشته باشند.

وی تصریح کرد: از زمان تأسیس نهضت سوادآموزی پس از انقلاب اسلامی حدود 34 سال می‌گذرد و در این مدت افراد زیادی از نعمت سواد بهره‌‌مند شده‌اند، به طوری که اکنون 66 نفر سوادآموز در شهرستان راور مشغول سوادآموزی هستند.

شریفی افزود: از این تعداد، 18 نفر در سه مقطع اولیه و 48 نفر در مقطع چهارم تا ششم با محدوده سنی 30 تا 49 سال و با گروه هدف سنی 10 تا 49 سال در حال سوادآموزی هستند.

وی بیان داشت: افراد بی‌سواد در هر خانواده می‌توانند به صورت فرد به فرد از طریق دیگر اعضای خانواده نسبت به سوادآموزی و تحصیل علم کمک ‌گیرند و در این رابطه با نهضت سوادآموزی شهرستان نسبت به برنامه‌های سوادآموزی و نحوه آموزش و برنامه‌های مشوق کننده هماهنگی داشته باشند.

شریفی اضافه کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در روستاهای بخش مرکزی و کوهساران، بخشداری‌ها و شوراهای اسلامی آن روستا، افراد بی‌سواد شناسایی و به کلاس‌های نهضت سوادآموزی معرفی شوند.

فرماندار راور اظهار امیدواری کرد که با همدلی و پشتکار افراد بتوانیم جشن پایان بی‌سوادی را در شهرستان راور برگزار کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان راور نیز در این جلسه اظهار داشت: طبق سرشماری سال 90 در شهرستان راور 55 نفر زن و 240 نفر مرد بی‌سواد بوده‌اند که از این تعداد 18 نفر زن و 12 نفر مرد جذب کلاس‌های سوادآموزی شده‌اند و از محل سکونت مابقی افراد بی‌سواد که تاکنون مراجعه نکرده‌اند، اطلاعاتی در دست نیست.

علی علی‌آبادی افزود: باید افراد بی‌سواد را با بسته‌های تشویقی گوناگون به کلاس‌های سوادآموزی سوق داد و از طریق شماره‌های ملی و کد پستی افراد نسبت به شناسایی آنان اقدام کرد تا آنان هم از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/2446/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول