اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

30 هزار نفر امسال زیر پوشش طرح سوادآموزی قرار گرفتند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال نزدیک به 30 هزار نفر زیر پوشش طرح سوادآموزی قرار گرفتند و قرار است 65 هزار نفر دیگر تا پایان سال زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

30 هزار نفر امسال زیر پوشش طرح سوادآموزی قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، غلامرضا محمدقاسمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در خانه معلم زاهدان اظهارداشت: نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) در دی‌ماه سال 58 تاسیس شد و بعد از امام راحل حمایت‎های خوب و پر برکت حضرت آیت‌الله خامنه‎ای به ویژه در حوزه نهضت سوادآموزی، به رشد قابل توجهی در سیستان و بلوچستان در این زمینه ختم شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اضافه کرد: درصد باسوادی در سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب 29/2 درصد بود که درصد خوبی نبود و اما امروز توانستیم این عدد را به بیش از 83 درصد برسانیم.

این مسئول اذعان داشت: یکی از افتخارات ما همین است که توانستیم آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی را ادغام کنیم و آن هم در سال 90 با دستور وزیر آموزش و پرورش بود و تحت عنوان معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: بعد از این اقدام با توجه به مصوبات هیئت دولت در 32 منطقه آموزش و پرورش 32 اداره سوادآموزی راه‌اندازی شد.

محمدقاسمی با ابراز امیدواری برای ریشه‌کنی بیسوادی در 5 سال آینده، گفت: در سال گذشته بیش از 70 هزار نفر سوادآموز زیر پوشش برنامه‎های سوادآموزی قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان داشت: امسال نزدیک 30 هزار نفر زیر پوشش طرح سوادآموزی قرار گرفتند و قرار است 65 هزار نفر دیگر را تا پایان سال زیر پوشش قرار دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: معلمان می‎توانند در قالب طرح فرد به فرد و هم در قالب کلاس در امر سوادآموزی فعالیت کنند.

وی افزود: تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند با عقد قرار داد در زمینه سوادآموزی در غالب طرح فرد به فرد با اداره سوادآموزی همکاری کنند.

محمدقاسمی ادامه داد: 3 هزار آموزشیار سوادآموزی در سال گذشته به صورت قراردادی و پیمانی با عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند.

وی گفت: ظرف سه سال اخیر 165 هزار و 431 نفر را در پایه‌های مقدماتی تکمیلی و پایانی باسواد کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان عنوان کرد: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی به همکاری تمامی ریش‌سفیدان، افراد با نفوذ و معتمدان نیاز داریم.

این مسئول در پایان به تشریح برنامه‌های هفته سوادآموزی در سیستان و بلوچستان پرداخت.

انتهای پیام/75004/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول