اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استقبال از مرگ با تفریح در سدهای یخ‌زده

برخی افراد با تردد روی سدهای یخ‌زده اطراف شهر زنجان عملاً با بی‌احتیاطی از حادثه‌ای بزرگ استقبال می‌کنند که می‌تواند عواقب دردناکی داشته باشد، هر چند برای دقایقی به گفته خود تفریح می‌کنند.

استقبال از مرگ با تفریح در سدهای یخ‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با توجه به برودت هوا و یخ بستن آب سدها در روزهای سرد زمستان، عده‌ای از مردم به ویژه جوانان از سدهای یخ بسته برای بازی و تفریح استفاده می‌کنند.

خطر مرگ در سدهای زنجان بارها گوشزد شده است، اما به نظر می‌رسد بی‌توجهی خانواده‌ها به نوع تفریح فرزندان و بی‌توجهی مسئولان برای نصب علائم هشداردهنده، موجب می‌شود تا شاهد حوادثی تلخ باشیم.

در حال حاضر آب سد گاوازنگ زنجان به دلیل برودت آب و هوای زنجان یخ بسته و برخی افراد ناآگاه از جمله جوانان شب‌ها بر روی این سد راه می‌روند یا به بازی و تفریحی می‌پردازند که این امر خطرات بسیاری را به دنبال دارد.

به نظر می‌رسد هشدارهای مسئولان زنجانی به گوش این افراد نرسیده و می‌خواهند با پای خود در گرداب مرگ غرق شوند.

اگر چه مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان بارها به این موضوع اشاره کرده و از همشهریان درخواست کرده به فرزندان خود در خصوص چنین سرگرمی‌های مرگ‌باری هشدار دهند، اما هنوز هم مردم ناآگاهانه از این سد برای تفریح استفاده می‌کنند.

سد گاوازنگ زنجان به دلیل باتلاقی بودن به صورت طبیعی، مستعد غرق‌شدگی است اما عده‌ای بدون توجه به این موضوع و فقط برای تفریح چند دقیقه‌ای خود و دوستانشان را به کام مرگ می‌کشانند.

اگر چه معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در تابستان امسال بارها در این خصوص هشدار داده بود، به نظر می‌رسد باید مسئولان فکری برای آگاه‌سازی مردم در خصوص استفاده از سدها در فصل زمستان کنند.

همچنان که شنا کردن در سدها و آبگیرها خطرناک است، راه رفتن روی یخ استقبال از مرگ محسوب می‌شود.

اگر چه تاکنون کسی در این سدها به دلیل راه رفتن روی یخ غرق نشده است، اما ادامه چنین کارهای خطرناکی می‌تواند، خانواده‌ها را داغدار کند.

فارس امیدوار است این گزارش تلنگری برای افراد ناآگاه جامعه برای عواقب چنین تفریح‌هایی باشد.

انتهای پیام/73003/ج10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول