اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر اسدآباد خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی امداد و نجات برای خبرنگاران و رانندگان تاکسی در اسدآباد

رئیس جمعیت هلال احمر اسدآباد گفت: با توجه به شعار سازمان جمعیت هلال احمر « در هر خانواده یک امدادگر باشد»، به دنبال آموزش امدادی برای خبرنگاران و رانندگان تاکسی هستیم.

برگزاری کارگاه آموزشی امداد و نجات برای خبرنگاران و رانندگان تاکسی در اسدآباد

محمدرضا کشکولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با اشاره به فعالیت‌های امدادی سه ماهه سوم امسال، اظهار داشت: در طی این مدت 400 نفرروز به عنوان نجاتگر، امدادگر و پرسنل اداره جمعیت هلال احمر فعالیت داشتند.

وی با اشاره به وقوع 15 تصادف جاده‌ای و فوت دو نفر در سه ماهه سوم امسال تصریح کرد: این امدادرسانی‌ها توسط دو دستگاه خودروی آمبولانس و یک دستگاه خودروی ست نجات صورت گرفت.

رئیس اداره جمعیت هلال احمر اسدآباد گفت: در تصادفات صورت گرفته به 295 نفر خدمات امدادی و کمک‌های اولیه، 59 نفر درمان سرپایی و 4 نفر به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل زمستان و وجود برف و کولاک در گردنه اسدآباد، گفت: در 6 مورد برف و کولاکی که در گردنه وجود داشت، به 217 نفر از مسافران در راه‌مانده اسکان و خدمات امدادی ارائه کردیم.

کشکولی با بیان اینکه در مجموع در سه ماهه سوم امسال تعداد 83 خانوار از خدمات رایگان و عامه‌المنفعه هلال احمر استفاده کردند، افزود: ما هم اکنون یک دستگاه خودروی ست نجات،  دو دستگاه آمبولانس در گردنه و مرکز اداره داریم که در مورد بحران از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شعار ما در سازمان جمعیت هلال احمر « هر خانواده یک امدادگر باشد»، است گفت: با همکاری فرمانداری و بخشداری در سال گذشته برخی از دهیاران روستاها آموزش امداد و نجات را فرا گرفتند.

رئیس اداره جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد از آموزش امداد و نجات برای خبرنگاران در سطح شهرستان خبر داد و گفت: همچنین رانندگان تاکسی نیز آموزش امداد و نجات را فرا می‌گیرند که این امر نیاز به همکاری تاکسیرانی دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 35 دوره کلاس آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و همچنین دوره‌های عمومی امداد و نجات، تخصصی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: بیش از هزار نفر اعم از خواهر و برادر در این دوره‌ها شرکت داشتند.

کشکولی در پایان سخنانش با بیان اینکه دوره‌های امداد و کمک های اولیه 35 ساعته، خدمات داوطلبانه 40 ساعته، و دوره‌های عمومی امداد، عمومی نجات و تخصصی در جمعیت هلال احمر برای اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود، افزود: دوره‌های تخصصی شامل دوره‌های جستجو و نجات در جاده، امداد کوهستان، آواربرداری، حمایت‌های روانی و ... است.

انتهای پیام/89008/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول