اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دفاع تند عضو شورای شهر شیراز از احداث سد تنگ‌ سرخ

عضو شورای شهر شیراز در دفاع تند خود از احداث سد تنگ ‌سرخ گفت: آی آسمان! آی زمین! سد تنگ ‌سرخ یک برکه است.

دفاع تند عضو شورای شهر شیراز از احداث سد تنگ‌ سرخ

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن معین سه‌شنبه‌شب در نطق پیش از دستور بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، مطالب مطرح شده یک کارشناس در جلسه دیدار فعالان محیط زیست با معصومه ابتکار، معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان محیط‌ زیست کشور را توهین آشکار و نمادی از ایجاد تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب دانست.

وی با هیاهو خواندن انتقادات وارده به احداث این سد و دروغ دانستن این انتقادها با قدردانی از استاندار فارس به دلیل اینکه تحت تاثیر قرار نگرفته و مواضع منطقی اتخاذ کرده است، بیان کرد: حجم سد تنگ سرخ، 1.4 درصد سد درودزن و یک درصد سد سلمان و نیم در هزارم دریاچه ارومیه است و احداث سد تنگ سرخ بنا به اعتقاد اکثر کارشناسان از وقوع سیل در شیراز بر اثر باران‌های شدید جلوگیری می‌کند.

معین ادامه داد: انتقال آب‌های زیرزمینی به دشت سروستان، علت اصلی خشک شدن دریاچه مهارلو بوده همچنین طرح سد تنگ‌سرخ با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران دانشگاهی تدوین و در سطح دولت با تلاش‌های چندساله مصوب شده است.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه سد تنگ سرخ در مقایسه با دریاچه‌های سد درودزن و دیگر سدها یک استخر یا برکه بزرگ است، تصریح کرد: آی آسمان! آی زمین! ظرفیت سد تنگ سرخ تنها 20 میلیون متر مکعب است.

وی ادامه داد: ظرفیت تنظیمی این سد 13 میلیون متر مکعب است حال آنکه گنجایش دریاچه مهارلو 510 میلیون متر مکعب بوده و این حدود 2.5 درصد کل ظرفیت دریاچه است.

معین تصریح کرد: هرگونه اخلال در احداث این طرح عمرانی، اقدام علیه منافع مردم شیراز است و عوامل محرک غیر شیرازی بدانند که اگر خللی در ساخت سد ایجاد شود، مردم شیراز و نمایندگان آنان بیکار نمی‌نشینند.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به برگزاری نشستی با حضور موافقان و مخالفان احداث سد تنگ‌سرخ در 15 دی ماه با حضور دانشجویان و کارشناسان حوزه‌های مختلف مرتبط با احداث سد، خاطرنشان کرد: منوط کردن احداث یک طرح ملی عمرانی به نتیجه چنین رویدادی، غیرمنطقی است.

غلام‌مهدی حق‌دل با اشاره به الزام اجرایی شدن طرح احداث سد تنگ سرخ اضافه کرد: این سد دارای مطالعاتی کامل بوده و از سوی دولت اجرای آن مصوب و اعتبارات آن نیز در نظر گرفته شده و برای ساخت آن، تحقیقات و مطالعات لازم انجام شده است.

به گزارش فارس، در سفر یک‌روزه معصومه ابتکار، معاون رئیس‌‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌ زیست کشور به شیراز، در جلسه دیدار انجمن‌های دوست‌دار محیط زیست، یکی از صاحب‌نظران هیدرولوژی، مطالبی را درباره لزوم تجدید نظر در احداث سد تنگ سرخ، مطرح کرد و اجرای این پروژه عمرانی را زمینه‌ساز بروز مشکلاتی برای دریاچه مهارلو و به خطر افتادن جان مردم این شهر دانست.

در پایان سفر اخیر ابتکار در نشستی خبری در جمع اصحاب رسانه فارس، این مقام بر لزوم تجدید نظر در احداث سد تنگ‌سرخ به دلیل مشکلات زیست‌محیطی بسیاری که در پیش دارد، تاکید کرد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس از تمام دانشجویان و کارشناسان حوزه‌های مختلف مرتبط با احداث سد دعوت کرد تا برای حضور در همایش «موافقان و مخالفان احداث سد تنگ‌سرخ» که 15 دی ماه جاری از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر در سالن آمفی‌تئاتر این شرکت واقع در خیابان ارم برگزار می‌شود، ثبت‌‌نام کنند.

انتهای پیام/2448/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول