اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

مطالعات 3 سد در نمین در اولویت جدی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مطالعات احداث و اجرای سه سد ننه‌کران، نمین و نیارق در اولویت اصلی است که برای مطالعات فاز دوم آن اعتبار پیش‌بینی شده است.

مطالعات 3 سد در نمین در اولویت جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود نجفیان عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه منابع آبی در نمین اظهار داشت: با احداث این سه سد در مناطق مختلف شهرستان نمین هم در تأمین آب شرب و هم بخش کشاورزی مشکلات و چالش‌های احتمالی برطرف شده و بستر بهره‌برداری درست و بهینه از منابع آب فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ ما در تلاش هستیم تا برای شهرستان مرزی نمین از محل اعتبارات مرزی منابع اعتباری بگیریم تا پروژه‌های آبی در این شهرستان نظیر سد عنبران و مجتمع‌های آبرسانی به مناطق روستایی با سرعت عمل و دقت نظر بیشتر انجام شود.

نجفیان توقف اجرای سد عنبران را نبود منابع اعتباری بیان کرد و افزود: هر چند دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای اجرای این سد در سال‌جاری اختصاص یافته اما به دلیل تأمین نشدن به موقع آن پروژه به حالت توقف درآمده و ما تلاشمان بر این است تا پایان دی ماه این پروژه را به پایان برسانیم و به مرحله تکمیل سوق دهیم.

این مسئول اضافه کرد: البته برای تکمیل این پروژه به 25 میلیارد تومان اعتبار جدید نیاز داریم که با رایزنی‌های انجام شده با نمایندگان تلاش می‌کنیم تا از محل اعتبارات مرزی برای این پروژه‌ها منابعی در نظر گرفته شود.

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای تکمیل سد عنبران را سه میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه با فروش اوراق مشارکت و فاینانس خارجی می‌توانیم اقدامات اساسی و لازم را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به اولویت عملیات آبرسانی به دو شهر خلخال و نمین اشاره کرد و یادآور شد: پروژه آبرسانی نمین – عنبران یکی از این پروژه‌هاست که قرار است از محل فروش اوراق مشارکت برای تکمیل آن منابع اعتباری در نظر گرفته شود.

نجفیان در ادامه سخنان خود گفت: این پروژه که توان تکمیل تا دو سال آینده را دارد با فروش این اوراق و همت بخش خصوصی می‌تواند در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: منابع اعتباری مورد نیاز برای تکمیل این پروژه دو هزار میلیارد ریال است که تاکنون هفت میلیارد و 800 میلیون ریال آن تأمین شده و صرف مراحل مختلف اجرای این پروژه شده است.

نجفیان تصریح کرد: ما علاوه بر طرح‌ها و پروژه‌ها در سایر مناطق استان نیز از محل فاینانس، اوراق مشارکت و بانک توسعه اسلامی طرح‌های بیشماری را در دست اجرا داریم که امیدواریم با به سرانجام رساندن آنها بتوانیم اقدامات اساسی و زیربنایی را انجام داده و پروژه‌های مهم را به نقطه ارزشمند برسانیم.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول