اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ابلاغیه قانون جدید صورت گرفت

گذر بیمه کشاورزان از سد محدودیت‌ها

با ابلاغیه قانون جدید بیمه کشاورزان، از این پس تمام کشاورزان مالک زمین کشاورزی، بدون هیچ محدودیتی می‌توانند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

گذر بیمه کشاورزان از سد محدودیت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امروزه نقش بیمه در زندگی هیچ کس پوشیده نیست و این مهم در زندگی هر شخصی برای اطمینان از آینده در زمینه تأمین هزینه درمان و... به یکی از ضروریات تبدیل شده است.

با توجه به احساس امنیتی که با قرار گرفتن زیر چتر بیمه برای مردم در زمان بیماری و ازکارافتادگی و بازنشستگی حاصل می‌شود نقش آن در زندگی اقشار مختلف جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است.

بنابراین، بیمه به عنوان عامل برون‌رفت از هزینه‌های سنگین درمان با حمایت از افراد زیر پوشش نقش موثری در آسودگی خیال و امنیت خاطر مردم دارد.

در این راستا سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسان نقش بسزایی در سطح جامعه ایفا می‌کند.

پوشش اکثریت افراد جامعه در قشرهای مختلف یکی از اولویت‌های این سازمان است که طی سال‌های فعالیت خود همواره در این راستا گام برداشته است.

یکی از قشرهایی که در سال‌های اخیر پوشش بیمه‌ای آن در دست پیگیری بوده کشاورزان هستند که مطمئناً گسترش و نهادینه کردن بیمه در بین کشاورزان می‌تواند باعث اطمینان خاطر این قشر زحمتکش در زمان نیاز باشد.

با توجه به اینکه کشاورزان از طریق صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز زیر پوشش قرار می‌گیرند اما این امر فقط خاص کشاورزان ساکن در روستاها می‌شود بنابراین کشاورزانی که در شهرها ساکن هستند نمی‌توانند از طریق این صندوق خود را بیمه کنند.

بنابراین کشاورزان ساکن در شهرها از طریق سازمان تأمین اجتماعی اقدام به بیمه می‌کنند اما در این زمینه نیز محدودیت‌هایی وجود داشت.

از جمله این محدودیت‌ها داشتن شرکت کشاورزی ثبت شده و مکانیزه بودن کشاورزی بود که با پیگیری‌های صورت گرفته این محدودیت در سال جاری از پیش روی کشاورزان برداشته شد و کشاورزان بدون هیچ محدودیتی می‌توانند از مزایای بیمه سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند.

در راستای بررسی این امر و شرایط بیمه کشاورزان در سال جاری با مسئولان مربوطه این امر به گفت‌وگو نشستیم...

*معرفی 400 کشاورز از شهرستان همدان به سازمان تأمین اجتماعی

دبیر اجرایی صنف کشاورزی شهرستان همدان در این راستا به خبرنگار فارس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته آرزوی دیرینه کشاورزان برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی تحقق یافت.

ثریا شعبانی با بیان اینکه با موافقت دولت کارفرمایان کارگاه‌های نظام صنفی کشاورزان مشمول قانون معافیت پرداخت سهم بیمه می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به این امر شاهد تکمیل شدن زنجیره بیمه کشاورزان خواهیم بود.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبه جدید در 12 آذرماه امسال از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای اجرا افزود: هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت جهاد کشاورزی و صندوق تأمین اجتماعی و به استناد بند 91 قانون بودجه سال 92 کل کشور تصویب کرد، آیین‌نامه اجرایی بند 100 قانون بودجه سال 90 کل کشور به عنوان آیین‌نامه اجرایی بند 91 قانون بودجه سال 92 کل کشور تنفیذ می‌شود.

دبیر اجرایی صنف کشاورزی شهرستان همدان تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در راستای بیمه کشاورزان، کارگران مشمول این قانون بودند ولی کارفرما (مالک زمین) نمی‌توانست از این بیمه استفاده کند.

وی یادآور شد: با ابلاغ این مصوبه در سال جاری کشاورزان بدون داشتن محدودیت می‌توانند خود و کارگران خود را بیمه کنند.

شعبانی ابراز داشت: از طریق نظام صنفی حدود 400 نفر از کشاورزان شهرستان همدان به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به این قانون تعداد کشاورزانی که زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند بیشتر می‌شود.

دبیر اجرایی صنف کشاورزی شهرستان همدان تصریح کرد: با اجرایی شدن این قانون اکثر کشاورزانی که دارای اراضی خرد هستند نیز می‌توانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

* هیچ محدودیتی در بیمه کشاورزان وجود ندارد

مدیرعامل تأمین اجتماعی استان همدان نیز در ادامه به خبرنگار فارس گفت: در سال‌های گذشته کشاورزانی که شرکت کشاورزی فعال داشتند می‌توانستند تا پنج نفر از کارگران خود را بیمه کنند.

محمد عسگری بیان داشت: مکانیزه بودن فعالیت‌های کشاورزی این شرکت‌ها از جمله شرایط زیر پوشش بیمه قرار گرفتن کشاورزان بود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته کشاورزان از این طریق با داشتن زمین و شرکت ثبت شده می‌توانستند کارگران خود را تا پنج نفر بیمه کنند و از معافیت بیمه‌ای استفاده کنند.

مدیرعامل تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه دیگر هیچ محدودیتی در بیمه کشاورزان وجود ندارد، بیان داشت: با ابلاغیه جدید و پیگیری‌های صورت گرفته دیگر نیازی به ثبت شرکت نیست و هر کشاورزی که مالک زمین باشد می‌تواند از این قانون برای بیمه استفاده کند.

وی اضافه کرد: عضویت صنف کشاورزی، داشتن سند و پروانه بهره‌برداری از زمین و مشخص بودن حد و حدود زمین و تناسب بین زمین و کارگران کشاورزی مدارک مورد نیاز برای بیمه کشاورزان است.

عسگری ابراز داشت: حق بیمه پرداختی کشاورز صاحب زمین 27 درصد و کارگران آن هفت درصد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز کشاورزان زیادی زیر پوشش تأمین اجتماعی استان هستند، گفت: سازمان تأمین اجتماعی همواره در راستای ارائه خدمات بیشتر به تمام بیمه‌شدگان این سازمان است.

مدیرعامل تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به افزایش شعب تأمین اجتماعی بیان داشت: در راستای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان شعبه جورقان و مریانج اخیراً و به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر دو شعبه جورقان و مریانج در یک زمان مناسب به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

============

مریم صابری یگانه

============

انتهای پیام/89006/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول