اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر خبر داد

عضویت 8 هزار ابهری در کتابخانه‌های عمومی شهرستان

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر از عضویت 8 هزار ابهری در کتابخانه‌های عمومی شهرستان خبر داد.

عضویت 8 هزار ابهری در کتابخانه‌های عمومی شهرستان

عبدالحسین بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی ابهر در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه 9 باب کتابخانه عمومی در شهرستان ابهر وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد سه باب کتابخانه در روستا و شش باب نیز در شهرهای ابهر قرار دارد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر با بیان اینکه سه باب کتابخانه مشارکتی در شهرستان ابهر فعالیت می‌کند، افزود: این کتابخانه‌ها در زندان ابهر، حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) و حوزه علویه شهر هیدج قرار دارد.

این مسئول به شرایط کتابخانه‌های مشارکتی در دستگاه‌های اجرایی و دولتی اشاره کرد و بیان داشت: هر ارگانی می‌تواند بر ایجاد کتابخانه درخواست کند و نهاد کتابخانه‌های عمومی امکانات مختلف کتاب را در اختیار دستگاه مورد نظر قرار می‌دهد.

* وجود 150 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی ابهر

بختیاری با اشاره به اینکه 150 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر وجود دارد، گفت: 8 هزار نفر نیز در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضو هستند.

وی به برگزاری مسابقات مختلف در سطح کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و ادامه داد: ماهیانه مسابقات مکتوب و آنلاین مختلف در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در مسابقات آنلاین عضو شبکه کتابخوانان حرفه‌ای شوند، ابراز داشت: همچنین مسابقات مکتوب در سطح کتابخانه‌های عمومی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ماهیانه به صورت 200 یا 300 مسابقه مکتوب برگزار می‌شود، اضافه کرد: برای برگزیدگان و برندگان این مسابقات هدایایی از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی اهدا می‌شود.

بختیاری به سرانه مطالعه در کشورمان و استان زنجان اشاره کرد و گفت: تهران در جایگاه نخست سرانه مطالعه در کشورمان قرار دارد.

وی اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی آمار سرانه مطالعه استان زنجان را به عنوان دومین استان در کشور معرفی کرده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر اذعان داشت: دانشجویان، دانش‌آموزان و همه آحاد جامعه می‌توانند با حضور در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان از خدمات و برنامه‌های این نهاد استفاده کنند.

انتهای پیام/73008/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول