اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان خبر داد

عضویت 10 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی گلپایگان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: در حال حاضر 10 هزار نفر از مردم گلپایگان عضو کتابخانه‌های عمومی این شهر هستند.

عضویت 10 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی گلپایگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا یاوری ظهر امروز در نشست نهضت مطالعه مفید که در سالن اجتماعات فرمانداری گلپایگان برگزار شده بود، اظهار داشت: در سال 1388 روزانه 250 نفر به کتابخانه‌های عمومی گلپایگان مراجعه می‌کردند، در صورتی که این تعداد امسال به یک‌هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال 1388 یک‌هزار و 800 نفر در گلپایگان به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآمده بودند، ادامه داد: در سال 1388 فضای کتابخانه‌های گلپایگان دو هزار و 100 متر مربع بود که این فضا امسال به پنج هزار و 400 متر مربع رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر 10 هزار نفر از مردم گلپایگان عضو کتابخانه‌های عمومی این شهر هستند.

وی با تأکید بر اینکه برای ساخت کتابخانه در گلشهر (از توابع شهرستان گلپایگان) 10 میلیون تومان اختصاص داده شده است و در صورت مشخص شدن جانمایی این مکان عملیات اجرایی آن انجام می‌شود، اضافه کرد: احداث کتابخانه در شهر گوگد ضروری است.

یاوری تأکید کرد: در صورت تأمین اعتبار، کتابخانه‌ای در دو طبقه و در فضایی به مساحت 500 متر مربع در این شهر احداث می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه طی چهار سال گذشته 10 میلیون تومان اعتبار برای خرید کتاب به کتابخانه‌های استان اصفهان اختصاص داده شده است، متذکر شد: 200 هزار جلد کتاب نیز طی این مدت کتاب توسط مردم به کتابخانه‌های استان اهداء شده است.

*‌ مطالعه کتاب باید از کودکی در خانواده نهادینه شود

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی به عنوان امام جمعه گلپایگان گفت: مطالعه کتاب و کتابخوانی باید از کودکی در خانواده نهادینه شود. 

وی از شهروندان خواست در صورتی که در منازل خود کتاب دارند و از آنها استفاده نمی‌کنند به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند تا سایر مردم و کتابخوانان از این کتاب‌ها بهره‌‌مند شوند.

انتهای پیام/63014/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول