اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم خبر داد

عضویت 3 هزار و 200 طارمی در کتابخانه‌های عمومی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم گفت: 3 هزار و 200 نفر در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان عضو هستند.

عضویت 3 هزار و 200 طارمی در کتابخانه‌های عمومی

صفیه حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی طارم در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه چهار کتابخانه عمومی در شهرستان طارم فعالیت می‌کند، تصریح کرد: از این تعداد دو کتابخانه شهری و دو کتابخانه روستایی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم مجموع زیربنای چهار کتابخانه عمومی را یک‌هزار و 97 مترمربع اعلام کرد و گفت: 179 صندلی نیز در این کتابخانه‌ها وجود دارد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: همچنین هشت دستگاه رایانه نیز برای راحتی علاقه‌مندان و شهروندان در این کتابخانه‌ها وجود دارد.

* وجود 57 هزار و 493 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی طارم

حیدری موجودی کتاب کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم در شش ماه نخست سال‌جاری را 57 هزار و 493 جلد کتاب اعلام کرد و ابراز داشت: در بخش بیداری و شنیداری نیز یک‌هزار و 408 مورد سی.دی و سایر خدمات مربوط به این بخش وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال‌جاری 3 هزار و 334 جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم به امانت گرفته شده، ابراز داشت: 3 هزار و 200 نفر نیز اعضای فعال این کتابخانه‌ها اعلام شده است.

* مراجعه 3 هزار و 797 طارمی به کتابخانه‌های عمومی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم اضافه کرد: همچنین در طول این مدت 3 هزار و 797 نفر به کتابخانه‌های عمومی شهرستان مراجعه کرده‌اند.

این مسئول فرهنگی در ادامه به فعالیت‌های فوق برنامه‌ای کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: این فعالیت‌ها در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان برگزار می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برنامه‌های قصه‌گویی، داستان‌نویسی، نقاشی، قرآن و... برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه می‌توانند در این برنامه‌ها شرکت کنند، تصریح کرد: بزرگسالان نیز می‌توانند در برنامه‌های مربوط به داستان‌نویسی شرکت کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم از برگزاری مسابقات مختلف در کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم خبر داد و یادآور شد: این مسابقات ماهانه و به صورت مکتوب و آنلاین برگزار می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: مسابقه آنلاین از طریق شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در سایت www.booki.ir برگزار می‌شود.

حیدری با بیان اینکه مسابقات مختلفی ویژه کتابداران نیز در نظر گرفته شده گفت: مسابقات کتابخوانی و مسائل مربوط به ساختمان و تجهیزات کتابخانه به این افراد اختصاص دارد.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول