اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

عضویت 60 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در حال حاضر نزدیک به 60 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عضو هستند.

عضویت 60 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند صبح امروز در چهارمین جلسه انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل برگزاری نمایشگاه نجوم و نمایشگاه کتب و اسناد تاریخی وزارت امور خارجه در کتابخانه مرکزی اردبیل و بازدید‌های گروهی اقشار مختلف به ویژه اساتید، فرهیختگان و دانشجویان از این نمایشگاه‌ها را موجب ارتقای جایگاه فرهنگی کتابخانه‌ها اعلام کرد.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 60 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عضو هستند که این عضویت‌ها باید در ارتقای کیفیت کتابخوانی و مطالعه مفید نقش موثری داشته باشد.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین از عضویت رایگان بیش از 10 هزار نفر دیگر در ایام هفته کتاب امسال در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد و افزود: هم اکنون در 66 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی استان اردبیل نزدیک به 800 هزار جلد کتاب جهت استفاده اعضای کتابخانه‌ها فراهم شده است.  

همچنین کاظم دبیر فرماندار اردبیل در این جلسه اظهار داشت: فرهنگ‌سازی برای ارتقای مطالعه مفید در بین قشرهای مختلف جامعه از ضروریات جامعه است و باید تلاش‌های جدی و مستمر در این زمینه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک عمل نیک و عادت دایمی در میان عموم مردم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب شده و فرهنگ کتاب و کتابخوانی رواج یابد.

فرماندار اردبیل یادآور شد: برای تداوم بخشیدن به عادت مطالعه باید نهاد‌های دیگر هم به یاری و همکاری کتابخانه‌های عمومی بشتابند و نقش پیگیر و هماهنگ‌کننده خود را در رشد کتابخوانی در جامعه بر عهده بگیرند.

دبیر با اشاره به توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر گفت: استقبال اقشار مختلف از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی چشمگیر است.

این مسئول با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌‌های کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر و استقبال اقشار مختلف جامعه از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی اردبیل قابل لمس است که باید در برنامه‌ریزی بهتر زمینه‌های مطالعه مفید در آینده را نیز فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این جلسه فرماندار اردبیل به همراه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی اردبیل بازدید کرد.

انتهای پیام/62005/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول