اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

عضویت 21 هزار نفر در کتابخانه‌های همدان

معاون امور کتابخانه‌های عمومی همدان از عضویت 21 هزار نفر در کتابخانه‌های شهرستان همدان خبر داد.

عضویت 21 هزار نفر در کتابخانه‌های همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن عرفانی‌مقدم پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک انجمن‌ها و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان همدان به گزارش فعالیت‌های اداره کتابخانه شهرستان همدان طی هفته کتاب پرداخت و گفت: در هفته کتاب طی برنامه نهاد کتابخانه عمومی کشور سه طرح در قالب برنامه کتابخانه‌ها، شهرستان و در سطح استان انجام شد.

وی از عضویت 6 هزار و 591 نفر به صورت رایگان در کتابخانه‌ عمومی و نمایشگاه کتاب طی هفته کتاب خبر داد و افزود: 2 هزار و 99 نفر عضویت رایگان در سال گذشته بوده است.

معاون امور کتابخانه‌های عمومی همدان تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان را قبل از هفته کتاب 15 هزار و 431 نفر دانست و اظهار داشت: با عضویت رایگان، عضویت به بالای 50 درصد رسیده است.

وی از عضویت 21 هزار نفر در کتابخانه‌های شهرستان همدان خبر داد و افزود: بالاترین عضویت در کتابخانه مرکزی با عضویت سه هزار و 907 نفر و کتابخانه آزادی 580 نفر بوده است.

عرفانی‌مقدم اهدای کتاب را سه هزار و 113 جلد طی هفته کتاب دانست و افزود: 607 جلد کتاب سال گذشته به کتابخانه‌های شهرستان همدان اهدا شد.

وی از بازدید 15 هزار و 478 نفر از کتابخانه‌های شهرستان همدان خبر داد و افزود: توزیع بروشور معرفی کتاب در کتابخانه‌ها و نمایشگاه کتاب، نشست‌های نقد و بررسی کتاب، نمایشگاه تازه‌های کتاب با موضوع محرم و عاشورا، نمایشگاه کاریکاتور کتاب، نمایشگاه عکس‌های عاشورا، مسابقه خوشنویسی و ظهر عاشورا، تقدیر از فعالان عرصه کتاب، تقدیر از کوچکترین و بزرگترین عضو کتابخانه، مسابقه خلاصه‌نویسی و قصه‌گویی در هفته کتاب به اجرا درآمد.

معاون امور کتابخانه‌های عمومی همدان نقد و بررسی کتاب لرزان و لغزان چون ژله را در نمایشگاه کتاب مهم دانست و افزود: مراسم رونمایی کتاب جدید و افتتاح سه کتابخانه مشارکتی در شهرستان همدان نیز طی هفته کتاب انجام شد.

وی ادامه داد: افتتاح سیستم جدید در کتابخانه، افتتاح کافه کتاب در کتابخانه مرکزی، افتتاح پایگاه بسیج، برگزاری مراسم تجلیل از کتابداران و خادمین کتاب، اطلاع‌رسانی و تبلیغ کتاب در سطح کشور، برگزاری مسابقه آنلاین در شبکه کتابخانه حرفه‌ای از دیگر امور در هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان همدان بوده ‌است.

عرفانی‌مقدم از دیجیتالی شدن کتاب خبر داد و افزود: منابع شنیداری و دیداری به شکل مختلف DVD و CD در اختیار خواهد گرفت.

وی با اشاره به راه‌اندازی بلوتوث سنتر در کتابخانه‌ها افزود: در بحث بوکی کتاب 900 کتاب به صورت خرید دانلود در اختیار افراد قرار داده شده است.

عرفانی‌مقدم راه‌اندازی کتابخانه و ایجاد نرم‌افزار کتاب را در روستاها عاملی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها دانست و افزود: با همکاری بخشداری و تشکیل جلسات با دهیاری‌ها از ظرفیت خیرین روستا می‌توان در امر توسعه کتابخانه روستا اقدام کرد. 

وی در پایان با اشاره به تشکیل کتابخانه نهادی و مشارکتی در روستاها افزود: ایجاد کتابخانه سیار با رفع مشکل اتوبوس می‌تواند به امر کتابخوانی در روستا کمک کند.

انتهای پیام/89026/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول