اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 85 تاکنون

60 ورزشکار خراسان جنوبی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از سال 85 تاکنون حدود 60 ورزشکار مدال‌آور استان به اردو‌های تیم ملی در رشته‌های ورزشی انفرادی و تیمی دعوت شده‌اند.

60 ورزشکار خراسان جنوبی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جعفر قدیری ظهر امروز در مراسم تجلیل از مدال‌آوران خراسان جنوبی در مسابقات آسیایی فیلیپین خواستار حمایت حداکثری استانداری، شهرداری و بخش خصوصی خراسان جنوبی از ورزش استان شد.

وی افزود: در سال 1385 هیچ ورزشکاری از خراسان جنوبی عضو تیم ملی نبود و  فقط در بعضی از رشته‌های ورزشی رتبه‌های کشوری داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان از سال 1385 تاکنون حدود 60 ورزشکار به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند، اذعان داشت: با همت و تلاش خستگی ناپذیر جوانان و حمایت بی‌بدیل خانواده‌های ورزش‌دوست، امروز شاهد شکوفایی استعدادهای ورزشی غیورمردان خراسان جنوبی در عرصه‌‌های بین‌المللی هستیم.

قدیری به حضور 15 ملی‌پوش خراسان جنوبی در رشته‌های متنوع ورزشی اشاره و تصریح کرد: با وجود اینکه در سال گذشته شاهد بدترین و ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌های ابرقدرت‌های شرق و غرب بودیم و این موضوع بر ورزش کشور نیز تاثیر منفی گذاشته اما غیرت و همت جوانان خراسان جنوبی توانست غول خفته استعدادهای ورزشی را از خواب بیدار کند و بیشترین مدال‌های رنگارنگ را در میادین ورزشی برای استان طی چند سال اخیر به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی چند سالی است از خشکسالی‌های پی در پی رنج می‌برد و استان را به حالت اورژانسی در‌آورده است، خاطرنشان کرد: در حالیکه آب شرب بیش از 400 روستای استان به وسیله تانکر تامین می‌شود انتظار نداریم مسئولان خراسان جنوبی اولویت اصلی را به ورزش اختصاص دهند اما در صورت توجه بیشتر قهرمانان و فرهیختگان ورزشی استان در میادین ورزشی امیدوارتر به مصاف حریفان می‌روند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی جامعه ورزشی استان را قشری تحصیل کرده و مزین با اخلاق اسلامی دانست و اضافه کرد: بنا بر اقرار بسیاری از مسئولان ورزشی و روسای فدراسیون‌ها، ورزشکاران خراسان جنوبی در رقابت‌های ورزشی علاوه بر کسب افتخارات ملی به عنوان مروجان اخلاق‌مدار مطرح هستند که این یکی از مهمترین مولفه ما در عرصه ورزش می‌باشد.

قدیری با بیان اینکه روسای هیئت‌های ورزشی خراسان جنوبی از کم توقع‌ترین مسئولان ورزشی در سطح کشور هستند، تصریح کرد: روسای هیئت‌های ورزشی استان توانسته‌اند با مدیریت مدبرانه مجموعه خود، از کمترین امکانات، بهترین نتایج را به دست آورند و ورزشکاران نام‌آوری را تحویل نظام جمهوری اسلامی دهند.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی خبر داد و گفت: امسال نیز مثل سال‌های گذشته با حضور مسئولان کشوری و استانی از مدال‌آوران ورزشی تقدیر می‌شود و از رئیس هیئت بدنسازی و پرورش خراسان جنوبی خواست در مراسم ویژه‌ای از ورزشکاران مدال‌آور این هیئت تقدیر کند.

لازم به ذکر است با حضور مسئولان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و خانواده‌های سه ورزشکار مدال‌آور استان در مسابقات  تک پرس قهرمانی آسیا که با حضور 78 ورزشکار از هشت کشور در آذرماه جاری به میزبانی فیلیپین برگزار شد از پوریا محمدپرست در رده سنی نوجوانان که در وزن 93 کیلوگرم با کسب مدال طلا بر سکوی قهرمانی ایستاد و علی کهنسال و حسین جعفری در رده سنی بزرگسالان که به ترتیب در اوزان 94 و 74 با کسب مدال برنز در جایگاه سوم آسیا ایستادند، تجلیل شد.

انتهای پیام/69014/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول