اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:

سرانه ورزشی فردوس مطلوب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: شهرستان فردوس از سرانه ورزشی نسبتاً مطلوب و مناسبی برخوردار است.

سرانه ورزشی فردوس مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، جعفر قدیری در جلسه تودیع و معارفه روسای اداره ورزش و جوانان فردوس اظهار کرد: در حال حاضر سرانه ورزشی فردوس 76 سانتی‌متر است که این میزان در برنامه چهارم توسعه برای هر نفر یک متر و در برنامه پنجم برای هر نفر یک متر و 20 سانتی‌متر تعریف شده است.

وی افزود: با تعریف دو پروژه جدید ورزشی برای فردوس، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک سرانه ورزشی این شهرستان به استاندارد مشخص شده در برنامه پنجم برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با انتقاد از رسانه‌ای شدن پروژه استخر شنای سرپوشیده فردوس و حساسیت بیش از حد نسبت به این پروژه، تصریح کرد: با وجود اینکه حدود 10 سال از آغاز عملیات اجرایی استخر شنای آموزش و پرورش فردوس می‌گذرد ولی تاکنون کوچک‌ترین خرده‌ای به این پروژه گرفته نشده است.

قدیری خدمات ارزنده دولت‌های نهم و دهم در حوزه ورزش را قابل تقدیر دانست و یادآور شد: احداث اماکن ورزشی در شهرها و حتی روستاها اقدامی مثبت و بی‌نظیر است که این اقدام در دولت‌های نهم و دهم رخ داده است.

*ورزش از موجودی ملت‌ها خبر می‌دهد

فرماندار فردوس نیز گفت: امروز ورزش از موجودی ملت‌ها خبر می‌دهد و به عنوان یک صنعت تولید سرمایه عظیم در دنیا انجام می‌شود.

محمدرضا رجبی‌مقدم افزود: جایگاه ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است و به عنوان یک وسیله سلامتی و تندرستی مطرح می‌شود چرا که اگر بخواهیم احکام الهی را انجام دهیم باید تن و بدنی سالم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حق بدن است که باید سالم نگه داشته شود و مفید باشد تا بتواند به خلق خدا خدمت کند.

فرماندار فردوس خواستار توجه بیشتر به نسل جوان جامعه شد و گفت: مسئولان باید در جلسات و تصمیم‌گیری‌های خود به جوانان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

*گسترش ورزش عامل پیش‌گیری از تهاجم فرهنگی

امام جمعه فردوس نیز گفت: ورزش به عنوان یک تفریح سالم باید در زندگی انسان جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و هر اندازه نسل جوان به سمت و سوی ورزش پیش بروند، از تهاجم فرهنگی دشمن دور می‌مانند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی افزود: در اسلام به ورزش‌ شنا، تیراندازی و سوارکاری توصیه شده بنابراین باید اماکن و فضاهای ورزشی توسعه یابد تا نسل جوان به ورزش‌های مختلف روی بیاورند.

در این جلسه از خدمات ارزنده رضا ترشیزیان تقدیر و محمدرضا مهران‌پور به عنوان رئیس جدید اداره ورزش و جوانان فردوس معرفی شد.

انتهای پیام/69007/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول