اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان‌:

امر به معروف تفکر سیاسی مسلمانان است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان‌ گفت: امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده توسط مسلمان از مهمترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می‌رود.

امر به معروف تفکر سیاسی مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، همزمان با دهه نخست ماه صفر نخستین سوگواره فرهنگی و هنری با موضوع امر به معروف و نهی از منکر همراه با مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) ‌ظهر امروز به همت ناحیه مقاومت بسیج، بسیج هنرمندان‌، حوزه بسیج خواهران کوثر‌، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که در محل تالار اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش کوهبنان بود امام جمعه‌، فرماندار‌، فرماندهان نظامی و انتظامی‌، جمعی از مسئولان و مردم ولایت‌مدار و بسیجیان شهرستان کوهبنان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم اکبر کردی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان با استناد به آیات و روایات به ‌اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در اسلام اشاره کرد و گفت: انجام این امر الهی اختصاص به قشر و گروه خاصی ندارد، لذا تمام مردم باید ضمن ادای تکلیف با تمام وجود برای گسترش معروف و اصلاح و محو منکر از جامعه گام بردارند‌.

وی ادامه داد: در این صورت مردم در کمال آرامش و آسایش به زندگی خود ادامه می‌دهند و زمینه برای سرمایه‌گذاری بیشتر و بهتر فراهم می‌شود که هر کسی به حقوق واقعی خود می‌رسد.

کردی به نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد، اشاره کرد و گفت: مسلمان باید ناظر و مراقب تمام اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می‌افتد که این خود‌ امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده و از مهمترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر مانند خون در پیکره دین جریان دارد و ضامن حیات اسلام است، لذا کوتاهی ما‌ سرنوشت جامعه و افراد‌ آن را تغییر می‌دهد که نمونه بارز این مهم را در جریان قیام اباعبدالله (ع) در عاشورای سال 61 هجری قمری شاهد هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران که به دست توانای حضرت امام خمینی (ره) رهبری شد و به نتیجه رسید از ثمرات و نتایج با ارزش این اصل در جنبه‌های سیاسی و حکومتی است و اکنون انقلاب اسلامی در راستای امر به معروف و نهی از منکر به زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی به راه خود ادامه می‌دهد.

وی گفت: به لطف خداوند حلقه‌های طرح صالحین و بسیج هنرمندان با قدرت و حضور گسترده جوانان در شهرستان کوهبنان فعالیت خود را ادامه می‌دهد و تعدادی از جوانان نخبه بسیجی با تشکیل گروه‌های تئاتر به انجام برنامه‌هایی نظیر خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) مبادرت دارند‌.

کردی در پایان ابراز داشت: مسابقات نقاشی‌،خوشنویسی و شعر با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در بین جوانان و دانش‌آموزان بسیجی برگزار و با اهدای لوح تقدیر و تقدیم هدایایی از نفرات برتر این رشته‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام/80012/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول