اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه دامغان:

امر به معروف فلسفه واقعی قیام عاشوراست

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه شهرستان دامغان گفت: فلسفه واقعی قیام عاشورا و امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر است و از این رو، وضع حجاب در جامعه باید بهبود یابد.

امر به معروف فلسفه واقعی قیام عاشوراست

حجت‌الاسلام مهدی مقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان با محوریت امر به معروف و عاشورا اظهار داشت: اگر این فریضه در جامعه اسلامی انجام نشود، مشکلاتی از جمله مفاسد اجتماعی، بی‏بند و باری، بی‏حجابی و بدحجابی و در نتیجه سقوط اخلاقی جامعه را در پی خواهد داشت.

وی افزود: محرم در واقع بهانه‏ای برای تجدید پیمان با امام حسین (ع) در احیای دین و تلاش برای به ثمر رساندن آن است و این امر مهم در یک جمله خلاصه می‏شود و آن چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر نیست.

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه شهرستان دامغان بیان کرد: خداوند خصوصیاتی را به امام حسین (ع) داد که به هیچ یک از ائمه اختصاص نداده است؛ مانند احادیث فراوانی که از ائمه اطهار (ع) نقل شده در این مورد که هر کس گریه به حسین کند به قدری که قطرات اشک بر روی گونه‌هایش جاری شود، تمام گناهانش بخشیده می‌شود.

مقری این ماه را فرصت مناسب برای نزدیک شدن به خدا دانست و گفت: شرکت در عزای حسینی دارای آدابی است و باید آمادگی آن را داشته باشیم و از همه مهم‎تر آمادگی قلبی است و باید مصائب روز عاشورا را درک کنیم.

وی ادامه داد: گناهانی مثل حرص و حسد، طمع و ریا و ... که قلب با وجود این گناهان شیطانی است و قلبی شیطانی نمی‏شود که معرفت به حسین (ع) و اصحاب او پیدا کند و مصیبت‌های او را درک کند.

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه شهرستان دامغان بیان کرد: ماه محرم و صفر را فرصت مناسبی برای خودسازی و دگرسازی بدانیم و از تمام لحظه‌های آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/2249/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول