اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج طلاب سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

ترک امر به معروف مانند ترک نماز است

مسئول بسیج طلاب سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: افرادی که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌توجه هستند مانند این است که به نماز بی‌توجه بوده و یا نماز را ترک کنند.

ترک امر به معروف مانند ترک نماز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی شاهی صبح امروز در جلسه گرامیداشت هفته بسیج در بیمارستان امام رضا(ع) اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه به نحو مطلوب نهادینه شود تا بسیاری از ناهنجاری‌های سیاسی -  اقتصادی و اجتماعی از بین برود.

وی لازمه ظهور امام عصر (عج) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: افرادی که نسبت  به امر به معروف و نهی از منکر بی‌توجه هستند مانند این است که به نماز بی‌توجه بوده و یا نماز را ترک کنند.

مسئول بسیج طلاب سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تذکر در مورد بدحجابی، گران‌فروشی،  بداخلاقی‌های سیاسی و تذکر در مورد فساد اخلاقی و اجتماعی را نوعی امر به معروف و نهی از منکر خواند.

شاهی تأکید کرد: دشمن در سال 88 احساس کرد چون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده می‌تواند به اهداف خود برسد که با بیداری و بصیرت به موقع مردم، نقشه دشمن خنثی شد.

وی فراموشی ارزش‌های دینی و اخلاقی را زمینه بروز و ظهور برخی پدیده‌ها خواند و گفت: امروز می‌بینیم افرادی در زندان‌ها هستند که ادعای امام زمان بودن را کرده‌اند و این گمراهی است.

عده‌ای در خداشناسی تردید دارند

مسئول بسیج طلاب سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اضافه کرد: اگر در خداشناسی تردید ایجاد شود کار به جایی می‌رسد که انسان‌ها موفقیت خود را در گذاشتن برخی پدیده‌ها و افراد دیگر در کنار خداوند می‌دانند.

شاهی گفت: به عنوان مثال وقتی به خداوند اعتقاد نداشته باشیم در مسئله ازدواج می‌گوییم تا شغل، سرمایه و خانه نباشد نمی‌شود ازدواج کرد.

وی در باب ظهور حضرت حجت(عج) اظهار کرد: حضرت مهدی(عج) خواهند آمد تا امامت جامعه را بر عهده بگیرند و جامعه را از برخی مسائل و ناهنجاری‌ها نجات دهند.

مسئول بسیج طلاب سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تأکید کرد: در زمان حادثه عاشورا برخی امام حسین (ع) را به عنوان امام انتخاب کردند، عده‌ای یزید را پیشوای خود دانستند و برخی هم بدون پیشوا بودند که تعداد آنها کم هم نبود.

شاهی با بیان اینکه باید امام‌شناس بود، گفت: امروز می‌بینیم بعد از گذشت 1400 سال نام افرادی بر سر زبان‌ها است که امام حسین (ع) را به عنوان امام خود انتخاب کردند.

وی افزود: نگاه ما باید به دنیا مانند یاران امام حسین (ع) باشد تا به آخرت به معنای واقعی ایمان پیدا کنیم و توجه داشته باشیم دنیا ارزشی ندارد.

انتهای پیام/2248/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول