اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قطعنامه‌ای عنوان شد

آمادگی خواهران بسیجی ورامین برای حضور فعال در عرصه امر به معروف

راهپیمایان خواهر بسیجی ورامین در قطعنامه‌ای آمادگی خود برای حضور فعال در عرصه امر به معروف و نهی از منکر را اعلام کردند.

آمادگی خواهران بسیجی ورامین برای حضور فعال در عرصه امر به معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از جوب استان تهران، همزمان با هفته بسیج جمع کثیری از بانوان بسیجی شهرستان ورامین طی راهپیمایی ضمن اشاره به جایگاه والای عفاف و حجاب به عنوان یکی از ارزش‌های اصیل شریعت اسلامی بر اهمیت گرامیداشت این فرهنگ غنی تاکید کردند.

این راهپیمایی که از میدان امام حسین (ع) شروع و تا گلزار شهدای سید فتح‌الله این شهرستان ادامه پیدا کرد به همت حوزه شش کوثر بسیج ناحیه ورامین برنامه‌ریزی و اجرا شد.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی با سردادن شعارهایی از جمله «جانم فدای رهبر؛ چادر حجاب برتر»، «چادر حجاب برتر ـ خشنودی پیمبر(ص)»، «خامنه‌ای رهبر است، حجاب ما سنگر است»، «ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است» و ... خواستار اجرای قاطع و سریع طرح عفاف و حجاب شدند.

این گزارش حاکی است، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران و تعدادی دیگر از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان در این راهپیمایی حضور داشتند.

در انتها راهپیمایان گرد آمده در میدان امام خمینی با قرائت بیانیه‌ای از بانوان خواستند با رعایت عفاف و حجاب از گزند دشمنان و شیاطین نجات یابند.

در این بیانیه آمده بود: امروزه دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی با تحریم‌های اقتصادی، علمی و ایجاد محدودیت‌ها و موانع از طرفی و راه‌اندازی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی از طرف دیگر، سعی در تضعیف روحیه خودباوری جوانان رشید و فهیم کشور ما و نفوذ در میان آنان را دارند.

بیانیه مذکور که در 8 بند تهیه شده بود تاکید می‌کرد: امروز دشمنان قسم‌خورده اسلام با برنامه‌ریزی دقیق خود سعی در بی‌اهمیت جلوه دادن، کمرنگ کردن و محو ارزش‌های دینی نموده و با ترویج مظاهر بی‌عفتی، بی ‌بندوباری و بدحجابی و کمرنگ نمودن نماد فرهنگ اسلامی و سایر مظاهر دینی در جامعه ایرانی تلاش می‌کنند و به هنجارشکنی در جامعه اسلامی می‌پردازند. لذا ما بسیجیان در قالب حلقه‌های پنجره طیبه صالحین با توجه به شرایط فعلی و در طلیعه هفته مبارک بسیج با نثار سلام و درود خالصانه به ارواح پاک و مطهر شهدای والامقام جنگ تحمیلی و تجلیل از همه آزادگان و جانبازان عزیز گرانقدر لازم دانستیم که با حرکتی منسجم برای تحقق ارزش‌های اخلاقی تلاش کنیم.

این بیانیه اظهار می‌داشت: بسیج و بسیجیان و کلیه حلقه‌های شجره طیبه صالحین بر این باور هستند که با همت مسئولان دلسوز ولایتمدار می‌توانند همچنان با حضورشان در صحنه با تهاجمات دشمن مبارزه نموده و نیرنگ آن‌ها را به حول و قوه الهی خنثی سازند.

در بند اول بیانیه تصریح شده بود: ما با تأسّی به سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و با تکریم خون پاک شهدای انقلاب اسلامی و حمایت از تمام مسئولین دلسوز و انقلابی تقاضا می‌کنیم تا نسبت به اجرای کامل مقوله عفاف و حجاب و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و اجرای کامل این دستور دینی در ادارات و واحدهای تابعه خود تأکیدات لازم را داشته و ارزش‌ها و هنجارهای مورد قبول اکثریت جامعه را محترم شمارند و به طور کامل اجرا نمایند.

بند دوم بیانیه عفاف و حجاب ضمن تشکر و تقدیر از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خواسته بود: از آن جایی که امر به معروف از چنان جایگاه والایی در اسلام برخوردار است که ملاک برتری جامعه اسلامی بر دیگر جوامع است و خدا ملاک برتری را تقوا می‌داند اجرای دقیق و همه‌جانبه قانون عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را با عقلانیت و رعایت ظرایف با جدیت دنبال کنند.

بسیجیان خواهر ورامین همچنین از مسئولین ذی‌ربط و تمامی دستگاه‌های مرتبط انتظار دارند تا هرچه سریع‌تر ضمن پیگیری نسبت به اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در کلیه ادارات دولتی و خصوصی و اماکن به طور مشخص و به نحو شایسته‌ای همت گماشته و وظیفه نظارتی خود را در این امر به نحو شایسته‌ای انجام دهند.

خواهران وارث قیام خونین 15 خرداد 42 اظهار داشتند: از هیئت محترم دولت تقاضا می‌نماییم که با ایجاد ساختارهای مناسب و وضع قوانین و اجرای عدالت زمینه‌ای را فراهم کنند تا مردم به سهولت به سمت سعادت دنیوی و اخروی حرکت کنند. که با انجام صحیح این اصل، قدمی مهم در جلوگیری از ایجاد منکر و اجرای معروف برداشته شود و امر به معروف و نهی از منکر زمانی تکمیل خواهد شد که همگانی شود.

ایشان همچنین با بیان اهمیت برخورد قضایی با بدحجابی عنوان کردند: از قوه محترم قضائیه خواهانیم که در اجرایی‌تر شدن قوانین مربوط به عفاف و حجاب نظارت داشته و راه‌های گریز از قانون را بر هنجارشکنان بسته و با مزدوران و افراد منحرف به طور جدی برخورد نماید و با اقلیتی که با بدحجابی و نماد و مظاهر غربی در پوشش و آرایش خود به صورت سازمان یافته مبادرت به هنجارشکنی کرده‌اند (اعم از زن و مرد) برخورد قاطع کنند.

بسیجیان جان بر کف ورامینی سپس از مردم مؤمن و غیرتمند خواستند تا ضمن مشارکت جدی با مسئولین شهرستان و هماهنگی با مؤسسات فعال در حوزه عفاف و حجاب باعث رشد و تعالی فرهنگ دینی و فاطمی گردیده و با آمادگی کامل در ترویج این امر مقدس در سطح خانواده و شهرستان خود اهتمام ورزند.

این بیانیه از کلیه مؤسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد که در امر مقدس امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌نمایند دعوت نمود تا دست به دست هم به بتوانند در این زمینه به طور جد و مستمر و مثمر فعالیت نمایند و افزودند: ما بسیجیان جان بر کف آمادگی خود را جهت همکاری با این مؤسسات و ارگان‌ها اعلام می‌داریم.

بر پایه این گزارش در پایان قطعنامه با بیانی از سخنان رهبر فرزانه در جمع کارگزاران نظام اسلامی قرائت شد.

انتهای پیام/2462/س/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول