اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خواستار شد

جلوگیری از اعمال سلیقه‌ای در اجرای امر به معروف

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نباید سلیقه‌ای عمل شود، گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر در مسائل فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

جلوگیری از اعمال سلیقه‌ای در اجرای امر به معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی پیش‌ازظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اینکه هنوز فریضه امر به معروف و نهی از منکر به جایگاه اصلی خود نرسیده است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی لازم است به این موضوع جدی‌تر پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها با رویکرد رفع چالش‌های استان گام بردارند، افزود: رفع نارسایی‌ها می‌تواند از چند نگاه به اجرای امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شود.

معاون فرهنگی ستاد احیای مازندران اعتمادسازی را روشی برای ترغیب جوانان در اجرای احکام اسلامی دانست و گفت: روش‌های تربیتی باید با رویکرد جامعه اسلامی همخوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نباید سلیقه‌ای عمل شود، تصریح کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر در مسائل فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیمی اظهار داشت: تاکنون به امکانات فرهنگی پرداخته شده، اما آنچه مغفول مانده، کیفی بخش فرهنگ بود.

این مسئول به شناخت وضعیت موجود فرهنگ اشاره کرد و گفت: این روش از طریق بانک اطلاعاتی و طرح‌های دانش‌بنیان میسر است.

ابراهیمی با تاکید براینکه وضعیت مطلوب فرهنگی باید مورد بررسی قرار گیرد، بیان داشت: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید به مسائلی همچون اقتصاد محوری، مصرف فرهنگی و سبک زندگی پرداخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران رسالت نظام اسلامی در اجرای احکام اسلامی به‌ویژه امر به معروف و نهی از منکر را بنیادین دانست و گفت: در اجرای احکام اسلامی نباید فله‌ای ارزیابی کرد.

وی بر نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: برای افزایش میل جوانان به سمت احکام دینی در کنار فعالیت‌های سنتی باید به روش نوین که ذائقه نسل جوان است، توجه شود.

انتهای پیام/86006/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول