اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان خبر داد

جمع‌آوری آثار جشنواره فیلم کوتاه بسیج زنجان تا 16 آذر

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان از جمع‌آوری آثار سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج تا 16 آذر خبر داد.

جمع‌آوری آثار جشنواره فیلم کوتاه بسیج زنجان تا 16 آذر

سید جواد هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج هنرمندان به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای هنری بسیجیان در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی نخبگان هنری و ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی از اهداف این جشنواره است، تصریح کرد: این جشنواره امسال در استان زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل برای رشد و شکوفایی فرهنگ و ارزش‌های اسلامی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، تعمیق رابطه هنرمندان با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی از دیگر اهداف این جشنواره است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با بیان اینکه با برگزاری چنین جشنواره‌هایی هنرمندان حوزه‌های مختلف شناسایی می‌شوند، افزود: در این جشنواره نیز فیلم‌سازان بسیجی استان زنجان مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره خاطرنشان کرد: این جشنواره در پنج بخش فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های کوتاه مستند، پویانمایی (انیمیشن)، نماهنگ و فیلم‌نامه‌نویسی در دو بخش استانی و کشوری برگزار می‌شود.

هاشمی «بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس» و «بیداری اسلامی و مقاومت ملل» را از بخش‌های این جشنواره اعلام کرد و افزود: «انتظار، امید، آرمان‌گرایی»، «مضامین آیینی، اجتماعی و تحقق شعار حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» و «شهدای هنرمند بسیجی استان زنجان» از دیگر بخش‌های این جشنواره در استان زنجان است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ 16 آذر ماه سال‌جاری آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم‌نامه‌های خود را به دبیرخانه جشنواره سراسری فیلم کوتاه بسیج ارسال کنند.

این مسئول با بیان اینکه اقدامات لازم برای برگزاری این جشنواره انجام شده، خاطرنشان کرد: استان زنجان دارای هنرمندان مطرحی در حوزه فیلم‌نامه‌نویسی است که این جشنواره گام مهمی برای این افراد محسوب می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر آثار مربوط به این جشنواره از سوی سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان در حال جمع‌آوری است.

وی بر ضرورت شرکت همه هنرمندان بسیجی در این جشنواره تاکید کرد و ابراز داشت: جشنواره فیلم کوتاه متعلق به همه هنرمندان است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فرم جشنواره به سایت دبیرخانه مراجعه کنند.

این مسئول ادامه داد: همه شرکت‌کنندگان در جشنواره فیلم کوتاه بسیج باید از طریق کانون‌ها و با ارائه گواهی عضویت رسمی کانون مربوطه اقدام به ثبت‌نام و حضور کنند.

هاشمی با بیان اینکه فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه از سال 1390 به بعد ساخته شده باشند، افزود: حداکثر زمان فیلم‌ها برای داستانی و انیمیشن 30 دقیقه، مستند 40  دقیقه و نماهنگ هفت دقیقه است.

وی اضافه کرد: همچنین علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در جشنواره می‌توانند به سازمان بسیج هنرمندان در استان زنجان و کانون‌های بسیج در سطح شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بسیج در امتداد عاشورا در زنجان گفت: امروز این نمایشگاه به کار خود پایان می‌دهد.

این مسئول با اشاره به ارائه 80 اثر از هنرمندان استان زنجان در این نمایشگاه، عنوان کرد: استقبال مطلوبی از این نمایشگاه صورت گرفت.

هاشمی گفت: این نمایشگاه در قالب عکس در موضوعات مختلفی همچون فعالیت‌های بسیج، عاشورا و موضوع آزاد ارائه شد.

وی استقبال مردم زنجان را از برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: از این نمایشگاه نیز مردم زنجان بازدید کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان از هنرمندان بخش‌های مختلف استان زنجان خواست برای دریافت خدمات این سازمان در بخش‌های مختلف عضو این سازمان شوند.

این مسئول با بیان اینکه نقش بسیج در همه عرصه‌ها چشمگیر است، تصریح کرد: هنرمندان بسیجی نقش ویژه‌ای در اعتلای فرهنگ و تمدن جوامع دارند.

هاشمی بسیج را شجره طیبه و محصول تفکر و اندیشه عنوان کرد و متذکر شد: وجود چنین نیرویی در جامعه می‌تواند نقش تاثیرگذاری در برنامه‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف از سوی این سازمان اذعان داشت: بسیج هنرمندان استان زنجان آماده همکاری با هنرمندان متعهد است.

انتهای پیام/73003/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول