اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان:

حلقه‌های صالحین بسیج در خانه‌ها و ادارات برپا شود

امام جمعه قوچان گفت: حلقه‌های صالحین بسیج و سپاه باید در خانه‌ها و ادارات نیز بر پا شود.

حلقه‌های صالحین بسیج در خانه‌ها و ادارات برپا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حجت‌الاسلام محمد مروج یکشنبه شب در جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان قوچان اظهار داشت: یکی از دلایل به شهادت رساندن امام حسین (ع) و یارانشان توسط بنی‌امیه این بود که آنان از فکر امام‌ حسین (ع) هراس داشتند.

وی تاکید کرد: اگر در روز عاشورا دشمنان خیمه امام‌حسین (ع) را به آتش کشیدند امروز تعداد خیمه‌های عزاداری امام‌ حسین (ع) که در سراسر جهان و به ویژه در آمریکا بر پا شده قابل شمارش نیست.

امام جمعه قوچان با بیان اینکه امام حسین(ع) برای نماز دو شهید تقدیم کرده‌اند، تصریح کرد: حلقه‌های صالحین بسیج و سپاه باید در خانه‌ها و ادارات نیز برپا شود زیرا امام حسین (ع) در روز عاشورا نماز جماعت را در وسط میدان جنگ برپا کردند و صالح کسی است که اقامه نماز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نماز از همان ابتدا و روزه پس از 15 سال بر مسلمانان واجب شد، بیان داشت: اگر در موضوع نماز کوتاهی شود خود انسان ضرر خواهد کرد و مجموعه ادارات، آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها باید تلاش ویژه‌ای برای اقامه نماز انجام دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان یادآور شد: همه بقاع متبرکه در عراق توسط مردم ایران ساخته شده و مردم ثابت کردند که از جان و مال خویش برای ائمه اطهار (ع) خواهند گذشت.

وی بیان کرد: بسیاری از مردم در سراسر جهان شاید مسلمان نبوده و اعتقادی به یگانگی خداوند نداشته باشند اما امام‌ حسین (ع) را قبول داشته و برای ایشان عزاداری برپا می‌کنند.

مروج اضافه کرد: دلیل این افراد برای عزاداری زیر بیرق امام ‌حسین (ع) این است که امام (ع) زیر بار ظلم و زور نرفتند.

انتهای پیام/2202/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول