اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل:

11 هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل داریم

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل گفت: بیش از 11 هزار دانشجو از دانشگاه‌های علمی و کاربردی استان اردبیل فارغ‌التحصیل شدند.

11 هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالعزیز ابراهیم‌زاده عصر امروز در جریان بازدید از دانشگاه جامع علمی – کاربردی شهرداری اردبیل اظهار داشت: گسترش مراکز آموزش علمی - کاربردی یک نیاز بوده و این مرکز زمینه تعلیم علاقمندان در محیط کار را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش علمی - کاربردی شهرداری اردبیل بیست و یکمین مرکز آموزش علمی - کاربردی در استان اردبیل است، تلاش‌های مستمر شهردار اردبیل برای اخذ مجوز راه‌اندازی این مرکز را خاطر نشان کرد و افزود: شهردار اردبیل را جز بهترین مسئولانی می‌شناسم که با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر به این شهر خدمت کرده‌اند.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: هر کارمندی از مجموعه شهرداری اردبیل که در این مرکز آموزش ببیند تأثیر مستقیمی در بهینه شدن امورات زندگی شهروندان این شهر خواهد داشت.

این مسئول تأسیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل از سال 82 را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 30 هزار دانشجو در 157 رشته در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل مشغول تحصیل هستند و نزدیک به 11 هزار نفر نیز تاکنون از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 350 نفر مدرس علمی - کاربردی با این دانشگاه همراهی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بیان کرد: در هر دستگاه اجرایی استان یک مرکز آموزش علمی - کاربردی راه‌اندازی شود تا این دانشگاه بتواند پرسنل دستگاه‌ها و ادارات اجرایی را در محیط کار آموزش دهد.

ابراهیم‌زاده با اشاره به معضل بیکاری و ضرورت اشتغال جوانان استان، از برنامه‌ریزی دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل برای توسعه مراکز آموزشی در استان با اولویت‌دهی به رشته‌های کاربردی و مورد نیاز بازار کار خبر داد.

وی در ادامه یادآور شد: هم اکنون در محیط‌های صنعتی و کارخانه‌هایی نظیر ذوب‌آهن اردبیل در استان نسبت به راه‌اندازی مرکز آموزش علمی - کاربردی اقدام شده که بیش از 80 درصد دانشجویان این مراکز پس از فارغ‌التحصیلی جذب همان کارخانه می‌شوند.

ابراهیم‌زاده فعالیت دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان اردبیل در چهار محور را یادآور شد و ادامه داد: ارتباط دانشجو با صنعت اصلی‌ترین این محورها بوده و این دانشگاه علاوه بر راه‌اندازی مرکز شهرداری اردبیل در آینده نزدیک نسبت به راه‌اندازی دو مرکز علمی - کاربردی جدید دیگر در دادگستری اردبیل و کارخانه آرتاپلاست اقدام می‌کند.

انتهای پیام/62004/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول