اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

خروجی دانشگاه با بازار کار و اشتغال هم‎خوانی داشته باشد

استاندار سمنان گفت: خروجی دانشگاه باید با بازار کار و اشتغال هم‎خوانی داشته باشد و این امر همواره در دستور کار قرار گیرد.

خروجی دانشگاه با بازار کار و اشتغال هم‎خوانی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، محمد وکیلی امروز با اشاره به وجود مراکز علمی و اشتغال به تحصیل دانشجویان در سطح استان سمنان، خواستار هم‎خوانی رشته‎های موجود در دانشگاه با بازار کار و اشتغال در جامعه شد.

وی افزود: نیروی تحصیل‎کرده باید نیروی ماهر و در عرصه فنی و حرفه‎ای تجربه داشته باشد تا بتواند در بخش‎های مختلف مورد نیاز صنعت، کشاورزی مورد نیاز به کار گرفته شود.

وکیلی افزود: دانشگاه باید با توجه به نیاز جامعه دانشجو بگیرد و دانشجویان با بازار کار رابطه داشته باشند و تربیت نیروی کار ماهر در این عرصه مهم است.

استاندار سمنان همچنین در این جلسه شهرستان آرادان را منطقه‎ای با قدمت تاریخی و پیشینه بزرگ و با ارزش برشمرد و افزود: در این منطقه ظرفیت‎های خوب و بالقوه‎ای وجود دارد که باید به بالفعل تبدیل شود.

وی گفت: در دولت‎های گذشته تلاش و اقداماتی صورت گرفت و این منطقه تبدیل به شهرستان شد و در این شهرستان خیر نیکوکار و با ارزش چون پازوکی به کارهای خیری چون ساخت دانشکده علوم پزشکی می‎پردازد که باید مورد تکریم و تجلیل قرار گیرد.

وکیلی همچنین بر زیباسازی بیشتر شهر آرادان، حفظ سرمایه‎گذاران و جذب آنان برای سرمایه‎گذاری، پیگیری تکمیل و فعال‎سازی دانشگاه بهداشت و درمان، ادامه استقرار ادارات در شهرستان، خودکفا شدن و کسب درآمد شهری، توجه به حل مشکل اشتغال با ایجاد واحدهای صنعتی، پیگیری، مطالعه و بررسی لازم برای آب‎رسانی به روستای رامه، بررسی لازم برای ایجاد زیرگذر یاتری و حل مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی آرادان تأکید کرد.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول