اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد بوشهر خبر داد

امکان استفاده دانشجویان از امکانات آزمایشگاهی استاندارد

مدیرکل استاندارد بوشهر از امکان استفاده‌ دانشجویان، استادان دانشگاه و پژوهشگران از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی استاندارد بوشهر خبر داد.

امکان استفاده دانشجویان از امکانات آزمایشگاهی استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه پیام‌نور بوشهر، با اعلام این خبر گفت: تمام دانشجویان رشته‌های مکانیک، شیمی، غذایی، معماری و ... می‌توانند در قالب طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های تحصیلی، از امکانات و پتانسیل‌های موجود در آزمایشگاه‌های استاندارد سراسر استان استفاده کنند.

وی افزود: استادان دانشگاه نیز علاوه بر استفاده از این تجهیزات، می‌توانند در تدوین استانداردهای ملی شرکت کنند و ضمن ارتقای درجه علمی خود، از مزایای مادی و معنوی این مشارکت، بهره‌مند شوند.

مدیرکل استاندارد بوشهر اظهار داشت: با توجه به وجود دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی بسیار پیشرفته و متنوعی که در این اداره کل و آزمایشگاه‌های زیرمجموعه استاندارد وجود دارد، فرصت و زمینه برای شکوفایی توانمندی‌های علمی استان کاملاً مهیاست.

بهره‌مند با اشاره به وضعیت آزمایشگاه‌های استان، گفت: در حال حاضر در بسیاری از زمینه‌ها آزمایشگاه‌هایی را در استان داریم که در کشور بی‌نظیر و یا کم‌نظیر هستند و کامل‌ترین آزمایشگاه مستقل قطعات خودرو کشور نیز در بوشهر قرار دارد.

وی نقش بدنه‌ دانشگاهی کشور را در چرخاندن چرخ‌های صنعت کشور بسیار حساس و مؤثر خواند و افزود: تعامل دانشگاه و صنعت، قطعاً موجب پویایی و رشد صنایع به صورت علمی و آکادمیک می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور بوشهر نیز از این دیدار ابراز خرسندی کرد و گفت: با توجه به سطح نه چندان مناسب تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی برخی دانشگاه‌های استان، فرصت پیش آمده را غنیمت دانسته و از این پیشنهادات استقبال خواهیم کرد.

اسحاق جلالیان افزود: درخواست دارم در جلسه‌ آینده ترتیبی اتخاذ شود تا ضمن اطلاع دقیق از امکانات آزمایشگاهی استان، آماری از نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی دو طرف مورد بررسی و ارزیابی نهایی قرار گرفته و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای، همکاری‌های دوجانبه آغاز شود.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول