اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل:

رشته‌های فنی و حرفه‌ای بازار کار نسل آینده را تضمین می‌کند

رئیس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اداره آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: گرایش به رشته‌های فنی و حرفه‌ای بستری را فراهم می‌آورد تا نوجوانان و جوانان ما بهتر و روان‌تر بتوانند وارد بازار کار شوند.

رشته‌های فنی و حرفه‌ای بازار کار نسل آینده را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی فتح‌اللهی عصر امروز در نشست مشترک اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش با سرگروه‌های درسی رشته فنی و حرفه‌ای و کار دانش در اردبیل اظهار داشت: ما در دو مرحله با حضور رئیس و کارشناسان اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش و همچنین سرگروه‌های درسی رشته‌‌های فنی به همت گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه سعی داریم جدیدترین شیوه‌ها و روش‌های تدریس و الگودهی به دانش‌آموزان را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با بیان جایگاه و اهمیت سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و جایگاه آموزش مهارت‌های زندگی در سند تحول، نقش گروه‌های آموزشی در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی را مهم توصیف کرد.

فتح‌اللهی تصریح کرد: با دعوت از سرگروه‌های درسی در ارائه نقطه نظرات خود در اجرای مطلوب آموزش‌های فنی رشته‌های مربوط می‌خواهیم تا با هماهنگی بیشتر در این زمینه مطلوب عمل کنیم.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل خاطر نشان کرد: ‌گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش بسیار گسترده بوده و این خود زمینه‌ای را برای حرکت‌های رو به جلو فراهم آورده است.

همچنین با حضور سرپرست اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات و کارشناس توسعه شبکه و هوشمند سازی استان و کارشناسان فناوری و هوشمند سازی مناطق خلخال، کوثر، شاهرود و خورش‌رستم جلسه‌ای در مدیریت آموزش و پرورش منطقه خلخال برگزار شد.

در ابتدای جلسه روشنی معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش خلخال به اهمیت و نفوذ فناوری در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش پرداخت.

پس از آن سرپرست اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل در مورد اهم برنامه‌های حوزه فناوری و هوشمند سازی در سال تحصیلی پیش رو مطالبی ارائه کرد.

عزیز کریمی پیرامون رعایت مفاد بخشنامه‌های امنیت IT، فعالیت کیفی شوراها و کمیته‌های فناوری و هوشمند سازی در منطقه مواردی را متذکر شد.

وی هوشمند سازی را قویترین فناوری مدارس خواند و خواستار بازدید منظم از مدارس و برگزاری کارگاه‌های هوشمند سازی با استفاده از مدرسان دوره دیده و مجرب شد.

در ادامه شیخ نورانی کارشناس توسعه شبکه اداره کل، مطالبی را در مورد پرتال جدید نواحی و مناطق، پرتال همگام، سامانه ارزیابی اطلاعات مدارس، پرتال‌های حاوی محتوای الکترونیکی، طرح دانش‌آموزان فن یار و تجهیز کلاس‌های هوشمند به شبکه اینترنت ملی بیان کرد.

در پایان همکاران مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که توسط کارشناسان استانی به آنها پاسخ داده شد. 

افتتاح اولین کلاس هوشمند آموزشگاه استثنایی الزهرا اصلاندوز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نخستین کلاس هوشمند آموزشگاه استثنایی الزهرا اصلاندوز با حضور بخشدار، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، رئیس اداره آموزش و پرورش، شهردار و رئیس شورای اسلامی اصلاندوز افتتاح شد.

در این مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی به اهمیت هوشمند سازی مدارس در سند تحول بنیادین و نیز بالا بردن کیفیت آموزشی، تولید محتوا و ارائه درس از طریق نمایش فیلم و انیمیشن اشاره کرد و گفت: برای هوشمند کردن مدارس باید به چهار فاکتور عوامل محیطی، عوامل اجرایی، عوامل سخت‌افزاری و عوامل مهم نرم‌افزار دیجیتال توجه کرد که همه این عوامل به رشد ذهنی، روانی و ارتقا توانایی و قابلیت‌های فردی دانش‌آموزان کمک می‌کند.

در این مراسم همچنین مسئولان شهری نسبت به هوشمند کردن سایر کلاس‌های مدارس استثنایی قول مساعدت داد.

انتهای پیام/62003/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول