اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

خروجی دانشگاه با بازار کار مرتبط باشد/ پیوند صنعت با دانشگاه بسیار مهم است

استاندار سمنان بر ارتباط بیشتر دانشگاه با بازار کار و پیوند صنعت با دانشگاه تأکید کرد.

خروجی دانشگاه با بازار کار مرتبط باشد/ پیوند صنعت با دانشگاه بسیار مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، محمد وکیلی در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه سمنان با اشاره به فعالیت پارک علم و فناوری در سمنان افزود: فضای دانشگاهی و علمی باید با فعالیت‎ها و دستاوردهایی که دارد با جامعه و بازار کار و صنعت هماهنگی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بزرگ‎ترین ظرفیت استان خود دانشگاه است که می‎تواند همه ظرفیت‎های خالی را پر کند اما باید این دانشگاه در مسیر اجرایی قرار گیرد تا توسعه استان سمنان و سند توسعه آن از مسیر دانشگاه تأمین شود و مراکز علمی ما باید مسیر رشد و توسعه استان سمنان را مشخص کنند.

استاندار سمنان افزود: با توجه به ترسیم جمعیتی 1/5 میلیون نفری برای استان در سند توسعه دانشگاه باید مسیر توسعه و شاخص‎ها و مزیت‎های توسعه را شناسایی و معرفی کند و موضوع و تزهای دانشجویان در مسائل توسعه استان سمنان باشد.

وکیلی گفت: ظرفیت کاری و فعالیت دانشجویان هیچ رابطه‎ای بین خروجی بازار کار و صنعت ندارد و مراکز علمی با بازار کار مرتبط نیست که در این رابطه باید بین دانشگاه و صنعت پیوند ایجاد شود و دانشگاه با صنعت‎گران تعامل داشته باشد.

وی همچنین افزود: امروز فرصت آزمون و خطا نداریم و اگر به هزینه آزمون و خطا بپردازیم گناه نابخشودنی انجام داده‎ایم و در سطح کشور هیچ کمبودی برای اداره کشور نیست جز حلقه مفقوده مدیریت و مدیری که برنامه‎ریز و توسعه‎نگر نباشد نمی‎تواند در رشد و توسعه نقش داشته باشد.

استاندار سمنان در خصوص حضور دانشجویان در سطح استان سمنان افزود: با توجه به فرهنگ بالای سمنان حضور دانشجویان برای جامعه تهدید نیست بلکه فرصتی است تا از دانش و علم آنها بهره گرفته شود.

وی افزود: استکبار جهانی به دنبال تهاجم فرهنگی خود، بحث شبیخون فرهنگی را دنبال می‎کند و آنان به دنبال گرفتن هویت فرهنگی جامعه هستند اما بدانند هویت فرهنگی ما در محرم و عاشورا و ارزش‎های والای آنان تحقق یافته است.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول