اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خبر داد

انتخاب 24 گروه جهادی نمونه از دانشجویان بسیجی زنجانی

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان گفت: به مناسبت هفته بسیج از 24 گروه جهادی نمونه دانشجویان بسیجی استان زنجان تجلیل می‌شود.

انتخاب 24 گروه جهادی نمونه از دانشجویان بسیجی زنجانی

عباس بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: به این مناسبت بسیج دانشجویی برنامه‌های مختلفی در سطح دانشگاه‌های استان زنجان برگزار می‌کند.

وی به برگزاری مراسم اختتامیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان زنجان اشاره کرد و افزود: این برنامه ساعت 15 تا 17 امروز چهارم آذر ماه جاری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان ادامه داد: این مراسم با سخنرانی سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان و رحیم سروری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در محل سالن اجتماعات ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی از جهادگران دانشجو تجلیل می‌شود، تصریح کرد: در این مراسم با اهدای تندیس از 24 گروه جهادی نمونه شرکت‌کننده در این اردوها تجلیل می‌شود.

بابایی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان در سه ماه تابستان امسال در اردوهای جهادی شرکت کردند، گفت: دانشجویان با همه توان برای آبادانی روستاها تلاش خود را به کار گرفتند.

وی کلاس‌های آموزشی، علمی، فرهنگی، عمرانی و بهداشت را جزو برنامه‌های اردوی جهادی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی این اردو شامل آموزش قرآن، احکام، دروس مختلف ریاضی و زبان برای دانش‌آموزان مدارس، آموزش خیاطی و ... است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان به برنامه‌های بهداشت اردوهای جهادی استان زنجان اشاره کرد و گفت: آموزش بهداشت، کلرزنی، مامایی و ... جزو این برنامه‌ها است.

این مسئول برنامه‌های عمرانی اردوهای جهادی بسیج دانشجویی را کمک به ساخت مساجد، غسالخانه، طرح‌های آب‌رسانی و ... اعلام کرد.

بابایی ترویج نماز، برگزاری نماز جماعت در مساجد روستاها، یادواره شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا را از برنامه‌های فرهنگی اردوهای جهادی دانست و تصریح کرد: برگزاری مراسم و جشن در مناسبت‌های مختلف، جشن تکلیف برای دانش‌آموزان دختر مدارس، توزیع رساله مراجع تقلید، آموزش قرآن و نماز برای خردسالان و نوجوانان و ... از دیگر برنامه‌های فرهنگی این اردو محسوب می‌شود.

وی ترویج و آموزش کشاورزی را از برنامه‌های اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی دانست و تصریح کرد: همچنین ایجاد شور و نشاط با برگزاری مسابقات ورزشی در روستاها از دیگر برنامه‌های این اردو است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی در راستای خودسازی دانشجویان و ایجاد فرهنگ جهانی در زمینه خدمت‌رسانی به مردم روستاهای محروم برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 800 نفر از دانشجویان بسیجی در طول تابستان امسال اقدامات مختلفی در روستاهای محروم و دور افتاده انجام دادند، اظهار داشت: در هر یک از گروه‌های اردوهای جهادی 15 نفر از دانشجویان حضور داشتند.

بابایی با اشاره به اینکه یک گروه جهادی 60 نفره نیز در این اردوها حضور داشت، بیان داشت: روستاییان در طول تابستان از برنامه‌های دانشجویان استقبال خوبی داشتند.

انتهای پیام/73008/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول