اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جدید سازمان بازرگانی

جلسه تنظیم بازار کرمان برگزار شد

جلسه تنظیم بازار با حضور رئیس جدید سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان برگزار شد.

جلسه تنظیم بازار کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز جلسه تنظیم بازار استان کرمان با حضور محمود سلطان‌زاده مدیرکل جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در اتاق بازرگانی برگزار شد.

در این جلسه محسن سلاجقه معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار داشت: در 9 ماه سال جاری تاکنون هیچ کمبودی در زمینه کالاهای اساسی در سطح استان کرمان نداشته‌ایم و این جای تشکر ویژه از اعضای ستاد تنظیم بازار و مجامع صنفی استان کرمان دارد.

19 هزار و 378 تن شکر در 9 ماه سال جاری در استان توزیع شده است

وی افزود: در 9 ماه سال جاری تا زمانی که شکر همان وضعیت دولتی یعنی تعیین قیمت بر اساس ارز مرجع محاسبه می‌شود، 19 هزار و 378 تن شکر، 5 هزار و 693 تن برنج سفید، 2 هزار تن برنج تایلندی ،800 تن هندی پرمحصول، 629 تن نخود، یک هزار و 144 تن عدس، 4 هزار و 844 تن تقریبا به صورت مرغ منجمد، گوشت 431 تن، روغن 180 تن و  پودر رختشویی و ماشینی تقریبا 10 هزار و 800 کارتن در قالب طرح‌های مختلف از جمله طرح‌های رحمت، ضیافت و ... جذب و در سطح استان کرمان توزیع شده است.

سلاجقه ابراز داشت: در این 9 ماهه در چند کالای اساسی افزایش قیمت داشته‌ایم از جمله در مرغ گرم آن هم به دلیل تغییر نرخ ارز به نرخ مبادله‌ای برای تامین نهاده‌ها که اثر خود را بر قیمت تمام شده مرغ گرم گذاشت و در تخم مرغ هم به همین دلیل افزایش قیمت داشته‌ایم.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به مقایسه قیمت‌های کالاهای اساسی در اسفندماه سال گذشته و قیمت‌های کنونی بازار پرداخت و بیان کرد: اسفند ماه سال گذشته قیمت روغن نباتی پنج کیلویی 18 هزار تومان و در حال حاضر 21 هزار و 500 تومان، تخم مرغ در اسفند سال گذشته 3 هزار و 870 تومان رسیده به 4 هزار و 700 تومان، گوشت مرغ گرم در اسفند ماه سال گذشته 5 هزار و 500 تومان در حال حاضر 7 هزار و 200 تومان، گوشت گوساله در اسفند ماه سال گذشته 25 هزار تومان بوده و در حال حاضر به 26 هزار تومان رسیده که تغییر چندانی نداشته است.

وی گفت: قیمت گوشت گوسفند درجه یک در اسفند ماه سال گذشته 22 هزار تومان بوده که در حال حاضر به 24 هزار تومان، گوسفند زنده هر کیلو 11 هزار و 500 تومان در اسفند ماه سال گذشته بوده که در حال حاضر 12 هزار تومان، قیمت لوبیا چیتی درجه یک ایرانی 6 هزار و 700 تومان در اسفند ماه سال گذشته بوده که در حال حاضر به 7 هزار و 500 تومان، قیمت نخود درجه یک از 4 هزار و 200 تومان اسفند ماه سال گذشته و در حال حاضر به 3 هزار و 300 تومان و قیمت عدس در اسفند ماه سال گذشته 4 هزار و 500 تومان بوده در حال حاضر به 3 هزار و 300 تومان رسیده است.

قیمت شیر فله در سطح استان 1350 تومان است

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ابراز داشت: قیمت شیر دو درصد چربی در اسفند ماه سال گذشته یک هزارو 250 تومان بوده و در حال حاضر یک هزار و 350 تومان است و یک اتفاقی که در بازار افتاده اینکه شیر به صورت فله بیشتر در استان کرمان مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولیدات شرکت سیمرغ کرمان جوابگوی مصرف استان کرمان نمی‌شود، عنوان کرد: ما با همت مجامع صنفی به ویژه مجمع توزیع  توانسته‌ایم مباشری برای تخم‌مرغ تامین کنیم تا نیاز استان تامین شود و در حال حاضر در فروشگاه تعاون روستایی واقع در سه راه سیلوی شهر کرمان تخم مرغ کیلویی 4 هزار و 200 تومان به فروش می‌رسد.

سلاجقه افزود: امیدواریم بتوانیم فاصله بین تخم مرغ سیمرغ و سایر تخم مرغ‌ها را کاهش دهیم و حتما این کار را باید انجام دهیم و در حال حاضر کمبودی در این زمینه دیده نمی‌شود و تنها باید برنامه‌ریزی انجام دهیم تا بتوانیم قیمت تخم مرغ را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: تخم مرغ در سطح استان کرمان به صورت کیلویی مانند قبل به فروش می‌رسد و در این زمینه تغییری به وجود نیامده است.

20  هزار تن برنج در انبارهای اداره کل غله ذخیره داریم

در ادامه این جلسه حجت‌الله قنبری رئیس توزیع و فروش اداره کل غله استان کرمان گفت: ما در انبارهای اداره کل غله استان کرمان عدس 64 تن، نخود 210 کیلوگرم، برنج اروگوئه 2 هزار و 153 تن، برنج تایلندی 3 هزار و 14 تن، برنج هندی 6 هزار و 982 تن، برنج سفید 7 هزار و 315 تن و در مجموع حدود 20 هزار تن برنج در انبارهای اداره غله موجود است.

قنبری تصریح کرد: موجودی گندم در انبارهای اداره کل غله استان کرمان 18 هزار تن است و در آرد هم هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: سهمیه آرد تا خرداد ماه سال جاری بعد از هدفمندی یارانه‌ها آزاد بود و از این تاریخ به بعد سهمیه‌بندی صورت گرفت و در هر استان کمیته‌های چهار نفری با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری، فرمانداری و سایر مسئولان استان تشکیل شده است و با توجه به آمار جمعیتی و سرانه افراد شرکت غله آرد را در اختیار نانوایان قرار می‌دهد.

در این جلسه محسن ربیعی رئیس عمده‌فروشان مواد غذایی استان کرمان اظهار داشت: دیروز اعلام کردند که تخم مرغ باید به صورت عددی و نه کیلویی به فروش برسد و هر عدد تخم مرغ 330 تومان قیمت خورده است.

وی افزود: ما در حال حاضر کارتن‌های تخم مرغ در وزن‌های مختلفی از جمله 10، 12 و ... داریم و از نظر گرمی هر تخم مرغ با هم فرق می‌کند و فروش تخم مرغ به صورت عددی برای فروشنده به صرف نیست و موجب بروز مشکلاتی می‌شود.

....................................

گزارش از محبوبه سعیدی

عکس از محسن رجب‌پور

....................................

انتهای پیام/80018/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول