به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی یکپسر ظهر امروز در ششمین نشست تخصصی طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه محصولات فرهنگی تاثیر بالایی در تولید ناخالص ملی کشورهای صنعتی دارند.
وی افزود: صادرات فرهنگی در کشورهای در حال توسعه از جایگاه مناسبی برخوردار نبوده و این کشورها به راحتی از صادرات محصولات فرهنگی و تولیدات فکری صرفنظر میکنند.
این مسئول گفت: طبق مطالعات صورت گرفته اکثر زائران عدم کیفیت و گرانی قیمت را مشکلی اساسی برای خود میدانند.
عضو کمیسیون تلفیق طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) با اشاره به تاثیر این نگرش در ارتقای جایگاه کشورها تصریح کرد: بیتوجهی به این موضوع به گرفتار شدن در هجمههای فرهنگی بیگانه منجر شده و در نهایت این امر هویت فرهنگی را با خطر مواجه میسازد.
یکپسر خاطرنشان کرد: سوغات فرهنگی زائر نیز به عنوان یکی از مقولههای مهم در پایتخت معنوی ایران، رهاوردی از الطاف عالم آل محمد (ص) برای اهالی فرهنگ و هنر کشور است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی در تعریف سوغات فرهنگی زائر گفت: سوغات فرهنگی زائر هدیه و رهاوردی عینی است که نماینده یا الهام گرفته از لایههای مختلف فرهنگی و معارف رضوی بوده و زائر آن را به نشانه محبت، رحمت و رسالت برای نزدیکان خود میبرد.
انتهای پیام/2202/ز20