اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون تلفیق طرح توسعه زیارت امام رضا (ع):

اغلب سوغات موجود در بازارهای مشهد تبلیغ برندهای خارجی است

عضو کمیسیون تلفیق طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) گفت: اغلب سوغات موجود در بازارهای مشهد تبلیغ کننده برندهای خارجی است.

اغلب سوغات موجود در بازارهای مشهد تبلیغ برندهای خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی یک‌پسر ظهر امروز در ششمین نشست تخصصی طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه محصولات فرهنگی تاثیر بالایی در تولید ناخالص ملی کشورهای صنعتی دارند.

وی افزود: صادرات فرهنگی در کشورهای در حال توسعه از جایگاه مناسبی برخوردار نبوده و این کشورها به راحتی از صادرات محصولات فرهنگی و تولیدات فکری صرف‌نظر می‌کنند.

این مسئول گفت: طبق مطالعات صورت گرفته اکثر زائران عدم کیفیت و گرانی قیمت را مشکلی اساسی برای خود می‌دانند.

عضو کمیسیون تلفیق طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) با اشاره به تاثیر این نگرش در ارتقای جایگاه کشورها تصریح کرد: بی‌توجهی به این موضوع به گرفتار شدن در هجمه‌های فرهنگی بیگانه منجر شده و در نهایت این امر هویت فرهنگی را با خطر مواجه می‌سازد.

یک‌پسر خاطرنشان کرد: سوغات فرهنگی زائر نیز به عنوان یکی از مقوله‌های مهم در پایتخت معنوی ایران، رهاوردی از الطاف عالم آل محمد (ص) برای اهالی فرهنگ و هنر کشور است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی در تعریف سوغات فرهنگی زائر گفت: سوغات فرهنگی زائر هدیه و رهاوردی عینی است که نماینده یا الهام گرفته از لایه‌های مختلف فرهنگی و معارف رضوی بوده و زائر آن را به نشانه محبت، رحمت و رسالت برای نزدیکان خود می‌برد.

انتهای پیام/2202/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول