اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه مطرح کرد

تاثیر تحولات بازار نشر در آثار ارسالی به دبیرخانه کتاب سال حوزه

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه گفت: کاهش تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه همایش به دلیل تحولاتی است که در بازار نشر ایجاد شده بنابراین متقاضیان تعداد آثار کمتری به دبیرخانه ارسال کردند.

تاثیر تحولات بازار نشر در آثار ارسالی به دبیرخانه کتاب سال حوزه

حجت‌الاسلام مهدی حقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: حوزویان در صورت تالیف و چاپ کتاب‌ و پایان‌نامه‌ می‌توانند در همایش کتاب سال حوزه شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی در قالب گروه‌های تفسیر و علوم قرآن، حدیث و رجال، فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، فقه و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی تقسیم‌بندی می‌شوند.

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه با اشاره به اهداف این همایش گفت: شناسایی آثار برتر و نویسندگان و فرهیختگان، تجلیل، تکریم و معرفی این افراد به جامعه علمی و ارتقای نویسندگی و پژوهش در حوزه از جمله اهداف این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون داوری‌های مرحله دوم رو به پایان است، بنابراین هیئت‌های داوری 16 گانه در آذر تشکیل می‌شوند تا آثار دارای امتیاز معرفی و به شورای علمی معرفی شوند.

حقی عنوان داشت: سال گذشته 950 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود ولی امسال در مجموع 760 اثر به دبیرخانه پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه ارسال شده است.

وی یادآور شد: کاهش تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه همایش به دلیل تحولاتی است که در بازار نشر ایجاد شده، بنابراین متقاضیان آثار کمتری به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه عنوان داشت: ارزیابی مرحله نخست آثار ارسالی به دبیرخانه پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه نشان می‌دهد دقت ناشران سبب شده آثار ضعیف‌تر کاهش یابند.

وی با اشاره به تفاوت همایش کتاب سال حوزه نسبت به سال گذشته گفت: گزارشی از تحلیل محتوایی آثار هشت دوره همایش کتاب سال حوزه طی پروژه‌ای در یک یا دو سال گذشته آماده شده است.

حقی یادآور شد: تحلیل محتوایی هشت دوره گذشته برای جامعه علمی کشور مفید است تا در پژوهش‌های خود از این تحلیل‌ها استفاده کنند.

وی عنوان داشت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات از روند برگزاری پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه و آخرین اخبار می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.ketabhowzeh.ir مراجعه کنند.

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد:‌ این همایش دهم بهمن سال جاری در قم برگزار می‌شود و سخنرانان آن نیز متعاقبا اعلام خواهند شد.

انتهای پیام/78003/ح30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول