اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه مطرح کرد

تعزیرات حکومتی، مقصر افسار گسیختگی بازار کهگیلویه

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه از اجرای ضعیف احکام از سوی تعزیرات حکومتی به عنوان عامل اصلی افسار گسیختگی بازار یاد کرد و افزود: احکام صادره ضعیف و رفع تکلیفی هستند و مردم را از دستگاه‌های نظارتی ناامید می‌کند.

تعزیرات حکومتی، مقصر افسار گسیختگی بازار کهگیلویه

 سید باقر افشین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، اظهار داشت: اصلی‌‌ترین عامل برای تنظیم بازار، احکام صادره از سوی تعزیرات حکومتی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه احکام تعزیرات حکومتی شهرستان را ضعیف خواند و با بیان اینکه افکار عمومی بر همه چیز احاطه دارد، افزود: مردم کاملاً در جریان روند امور قرار دارند و با انداختن توپ به میدان دیگران هیچ چیزی درست نمی‌شود.

افشین تنظیم بازار کهگیلویه را منوط به برخورد شدید متولیان بازار با متخلفان دانست و تصریح کرد: این‌که در بازاری مثل کهگیلویه، پلمپ واحدهای صنفی کمتر صورت می‌گیرد و نصب پارچه نوشته با عنوان واحد صنفی متخلف اصلاً مشاهده نمی‌شود حکایت از سالم بودن بازار نیست بلکه این مسئله در شهرستان کهگیلویه به دست فراموشی سپرده شده است.

افشین خاطرنشان کرد: اینکه ما پشت میز بنشینیم و این و آن را مقصر بدانیم کار درست نمی‌شود و البته با سهل‌انگاری و عدم اجرای دقیق قوانین هم بازار تنظیم نمی‌شود.

این مسئول در صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه بیان کرد: وقتی پرونده متخلفان بازار روی هم انباشته می‌شود و در موقع اجرای احکام فقط متخلفان خرد را ببینیم و سرمایه‌داران بازار را نبینیم، نباید هم انتظار داشت بازار تنظیم شود.

وی از اجرای ضعیف احکام از سوی تعزیرات حکومتی به عنوان عامل اصلی افسار گسیختگی بازار یاد کرد و افزود: احکام صادره ضعیف و رفع تکلیفی هستند و مردم را از دستگاه‌های نظارتی ناامید می‌کند.

افشین در ادامه ابراز داشت: متخلفان دانه‌درشت در کهگیلویه به ریش مسئولان و ناظران بازار می‌‌خندند.

این مسئول، گستردگی بازار استان کهگیلویه و بویراحمد و بخصوص شهر کوچکی مثل دهدشت را چنان وسیع ندانست که کنترل آن کار شاق و غیرممکنی باشد و افزود: فقط باید با خودمان رو راست باشیم و در مسیر قانون و عدالت حرکت کنیم و اگر به این شیوه عمل کردیم مثل آب خوردن بازار تنظیم و افسار آن را هم به دست خواهیم گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه افزود: هیچ نهادی از جمله صنعت و معدن ادعا نمی‌کند که در کار خود بی‌عیب و نقص است ولی من به عنوان مسئولی که از نزدیک با بازار و بازاریان سر و کار دارم با قاطعیت می‌گویم بخش عمده افسار گسیختگی و بی‌نظمی بازار استان به دلیل احکام ضعیف صادره از سوی تعزیرات حکومتی استان است و اگر تعزیرات حکومتی این رویکرد خود را تغییر دهد بدون شک بازار به حالت عادی خود باز می‌گردد و کنترل آن نیز آسان خواهد بود.

افشین خاطرنشان کرد: در کنترل بازار هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد و تا احکام صادره از سوی تعزیرات حکومتی قانونی و بازدارنده نباشند کار دستگاه‌های دیگر آب در هاون کوبیدن است.

انتهای پیام/82016/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول