اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

اجرای الگوی آموزش بازارمحوری در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از انتخاب کردستان به عنوان پایلوت اجرای الگوی آموزش بازارمحوری خبر داد.

اجرای الگوی آموزش بازارمحوری در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان چهارشنبه شب در سومین شورای دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار کرد: اجرای الگوی آموزش بازارمحوری نقش مهمی در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال‌های پایدار دارد.

وی با بیان اینکه هدف ما ایجاد بسترهای مناسب در راستای توسعه مهارت‌های حرفه‌ای و تحقق هر ایرانی یک مهارت است، افزود: هر فردی باید با آموزش در بخش‌های مختلف از جمله تولید و فروش توانمندی کافی برای ورود به بازار را بدست آورد.

وی بر نیازسنجی و برنامه‌ریزی برای حرفه‌آموزی تاکید کرد و گفت: بررسی مسائل و مشکلات، بررسی و احصای عناوین فعالین جدید و اولویت‌بندی آنها و پیگیری صدور مجوزهای لازم در اجرای الگوی بازارمحوری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از برگزاری جلسات متعدد در راستای اجرای این برنامه خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی با توجه به ظرفیت‌ و توانایی‌ها، تشکیل جلسات توجیهی برای دهیاران، برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌ها و اتحادیه‌های مختلف و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف در این راستا مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه بحث فروش محصولات هم در قالب همین طرح مورد توجه قرار گرفته است، گفت: برنامه‌ریزی‌های خاصی در راستای اجرای این مهم در قالب تعاونی‌ها و مشاغل خانگی انجام شده است.

باغبانیان از اشتغال و سرمایه‌گذاری به عنوان دو خواسته اصلی مردم نام بدر و بیان داشت: کردستان به برکت انقلاب اسلامی، ایثارگری شهدا و حضور نیروهای نظامی و انتظامی از امنیتی کامل و پایدار برخوردار و این مهم بستر توسعه بخش سرمایه‌گذاری را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه مشکل بیکاری را باید از طریق ایجاد تعاونی‌ها حل کنیم، افزود: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف در استان وجود دارد که باید از طریق تشکیل تعاونی‌‌ها از آنها به خوبی استفاده کرد.

به گفته وی، منابع ژنتیکی، صنایع‌دستی، بازرگانی، کشاورزی و دامداری از جمله ظرفیت‌های بسیار خوب استان است که می‌توان با بهره‌گیری از آن زمینه توسعه و رفع مشکلات بیکاری را فراهم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان همسایگی کردستان با کشور عراق را ظرفیتی مناسب به منظور توسعه بازرگانی در استان دانست و افزود: قابلیت‌های خوبی در بخش کشاورزی در استان وجود دارد که می‌توان در قالب تشکیل تعاونی‌های فردی و جمعی از آن استفاده کرد.

باغبانیان بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و افزود: وجود امکانات صادرات، تاسیسات زیربنایی شامل فرودگاه، نیروگاه حرارتی، راه‌های ارتباطی و در دست اجرا بودن چندین طرح‌های بزرگ صنعتی ظرفیت‌های مناسبی برای ترغیب و جذب سرمایه‌گذاران در استان است.

افزایش سهم بیمه کارگران فصلی

وی بر افزایش سهمیه استان در زمینه بیمه کارگران فصلی استان تاکید کرد و گفت: وجود آمار بالای کارگران فصلی در این استان به دلیل نبود کارخانه‌ها نیاز به افزایش سهم بیمه کارگران فصلی را دوچندان کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در پایان خواستار رفع مشکل و مشخص نمودن وضعیت کارگران ذوب آهن کردستان شد.

انتهای پیام/79002/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول