اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر دیلم:

بازارچه ویژه فروش ماهی در دیلم احداث می‌شود

عضو شورای شهر دیلم گفت: در بحث ساماندهی بازار ماهی فروشان، یک بازارچه مرتب و مدون در سطح شهرستان در آینده نزدیک دایر خواهد شد که مراحل نقشه کشی و طراحی آن در حال انجام است.

بازارچه ویژه فروش ماهی در دیلم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، سجاد شیخی در نشست مسئولان بهداشتی دیلم، اظهار داشت: جمع‌آوری زباله در دو شیفت صبح و شب در شهر انجام  و در بازار مرکزی و بازارچه ساحلی به صورت مرتب زباله‌‎ها جمع آوری می‌شود ولی گاها متصدیان و بازاریان همکاری با متصدیان و کارگران شهرداری نمی‌کنند.

شیخی افزود: 10 دستگاه ماشین جمع آوری زباله در شهر وجود دارد که کار جمع آوری زباله را انجام می‌دهند حتی مهندس طاهری نیا شهردار دیلم در سفر اخیرشان به تهران یک دستگاه اتوماتیک و مکانیزه جمع‌آوری زباله قیمت‌گذاری شده و به دلیل نبود بودجه قادر به خریداری آن نیستیم.وی گفت: در مورد لباس کارگران مرتب لباس و دستکش برایشان تهیه شده و اگر نمی‌پوشند به دلیل شرایط آب و هوایی و سهل انگاری برخی کارگران است.

عضو شورای شهر دیلم اظهار داشت: در مورد پاکسازی نیزارها مهندس طاهری نیا در بدو ورودشان به دیلم دستور جمع آوری و بریدن نیزارها در ورودی شهر، خیابان دارایی و بسیجیان و از بلوار ورودی گناوه به دیلم از سمت پمپ بنزین الوان را دادند.

شیخی افزود: در بحث ساماندهی بازار ماهی فروشان، یک بازارچه مرتب و مدون در سطح شهرستان در آینده نزدیک دائر خواهد شد که مراحل نقشه کشی و طراحی آن در حال انجام است.

وی بیان داشت: گزارش تصویری از روند لایروبی خور، مصاحبه با فرهنگیان و چند نفر از ورزشکاران، مصاحبه با چند نفر از اساتید گردشگری شهرستان توسط مجریان برنامه "درشهر" سیمای مرکز بوشهر تهیه شد و این گزارش هرشب به مدت پنج دقیقه در سیمای مرکز بوشهر پخش می‌شود.

شیخی گفت: شستشوی خیابان‌ها و جداول هم به‌صورت مرتب توسط خدمات شهری شهرداری انجام می‌شود.

حصارکشی محل دفن زباله، اتصال فاضلاب منازل به شبکه جمع آوری فاضلاب، تشکیل جلسه تخصصی با حضور کارشناسان مربوطه برای بررسی وضعیت دفع زباله و فاضلاب شهر دیلم، هماهنگی بین بخشی ادارات برای رفع مشکلات بهداشت محیط شهر، جمع آوری دکه‌های فروش بنزین در سطح شهر، جمع آوری دستفروشان مواد غذایی دوره‌گرد و فروشندگان ماهی و میگو در سطح شهر، موزاییک‌سازی و روشنایی فاز دوم پارک ساحلی ظرف یکماه آینده توسط شهرداری و شورای شهر از جمله مصوبات این جلسه بود.

برخورد با اماکنی که قلیان را در سطح شهر عرضه می‌کنند، تشکیل کارگاه تخصصی رسیدگی به مشکلات دفع مواد زائد و فاضلاب، استمرار برنامه آموزشی در خصوص دیابت جامعه، پیگیری مشکلات بهداشتی مدارس، ارسال پیام‌هایی در خصوص مسائل سلامت در سربرگ نامه‌های اداری، گزارشی از وضعیت بروز بیماری تب مالت شهرستان به فرمانداری، ایجاد شرایط لازم برای ظروف گیاهی در شهرستان و برخورد قاطع با اماکن فروش مواد غذایی که از ظروف گیاهی استفاده نمی‌کنند از دیگر مصوبات سومین نشست شورای سلامت شهرستان دیلم بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم نیز در این نشست گفت: دلیل انتخاب موضوع این جلسه با عنوان «بررسی مشکلات بهداشت محیط شهر دیلم» آغاز به‌کار شورای شهر جدید و انتخاب شهردار جدید و بومی شهر است که امیدواریم این انتخاب آغازی برای مرتفع شدن مشکلات و داشتن شهری سالم و زیبا باشد.

عبدالحسین ناصری افزود: گزارش ارائه شده از مشکلات بهداشتی شهر نفی خدمات و تلاشهای سالهای گذشته شورا و شهرداری قبلی نیست چرا که می‌خواهیم علاوه بر تلاشهای گذشته با همکاری و گامهای مصمم و تلاش‌های دلسوزانه شهرداری و شورای جدید مشکلات باقیمانده شهرمان را مرتفع کنیم و شهری آباد و شایسته شهروندانش داشته باشیم.

انتهای پیام/66006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول