اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان زنجان:

ادامه فعالیت میدان احشام زنجان منتفی است

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: ادامه فعالیت میدان احشام زنجان منتفی است.

ادامه فعالیت میدان احشام زنجان منتفی است

محمد‌باقر بنابی‌فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: مشکلات موجود در میدان احشام شهرستان زنجان مطابق با استانداردهای موجود نیست و فعالیت میدان احشام شهرستان زنجان از نظر شبکه دامپزشکی شهرستان زنجان منتفی است و میدان کوچک اطراف این میدان نیز باید تعطیل شود.

وی با بیان اینکه این میدان باید به مکان جدید منتقل شود، افزود: مکانی برای انتقال این میدان در نظر گرفته شده، اما در حال حاضر به شکل کامل تکمیل نشده و در صورت تکمیل باید منتقل شود چراکه پیش‌بینی‌های رعایت بهداشتی طی سال‌های اخیر برآورده نشده است.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان زنجان به فعالیت میدان احشام زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: این میدان در حال حاضر برای خرید و فروش و نقل و انتقال احشام به کارگیری می‌شود. صرف خرید و فروش نباید موجب عدم رعایت مسائل بهداشتی در این مکان شود.

این مسئول انتقال میدان احشام را ضروری عنوان کرد و یادآور شد: این میدان دارای مشکلات زیادی است که می‌توان به نزدیک بودن آن به شهر اشاره کرد که این میدان در نزدیکی شهرک «شهر آرا» قرار دارد و نزدیکی به ساکنین شهر مطابق با استانداردهای موجود نیست.

بنابی‌فرد به خود مجموعه میدان دام اشاره کرد و گفت: علاوه بر رعایت نشدن حریم فاصله میدان با شهر این میدان خود دارای کمبودهای زیادی است و امکانات و تجهیزات آن با استانداردهای مورد نیاز همخوانی ندارد. عدم وجود مسئول بهداشتی در مکان و عدم کنترل موارد بهداشتی در خصوص دام از کمبودهای موجود است.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان زنجان با بیان اینکه در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی احتمال انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام وجود دارد، افزود: نبود فاضلاب مناسب در این مکان برای سرویس‌های بهداشتی، عدم وجود پارکینگ، کف نامناسب کف، عدم وجود چاه تلفات، کارواش، عدم لاشه‌سوزی دام، عدم رعایت موارد سم‌پاشی و محل بارگیری و باراندازی و همچنین عدم وجود تهویه مناسب در تهویه، عدم وجود دپوی مناسب علوفه، عدم تفکیک دام‌های داشتی و کشتار که از عوامل انتقال بیماری است از جمله مشکلات موجود در میدان دام زنجان است.

گفتنی است مدیریت میدان احشام شهرستان زنجان از وظایف شهرداری زنجان است و شبکه دامپزشکی شهرستان بر رعایت مسائل بهداشتی آن نظارت دارد. طی سال‌های اخیر مشکلات موجود در میدان دام زنجان مطرح شده و مسئولان شبکه بهداشت بر عدم رعایت مسائل بهداشتی تاکید داشته‌اند.

در آخرین نشست امنیت بهداشتی و غذایی شهرستان زنجان این موضوع مطرح شد و نسبت به توجه شهرداری زنجان به وضعیت بهداشتی این مجموعه توسط معاون فرماندار زنجان تاکید شد. محل جدیدی در مجاورت کشتارگاه صنعتی زنجان برای ساخت مکان مناسب‌تر در نظر گرفته شده است که در حال حاضر تکمیل نشده؛ اما پیشرفت فیزیکی خوبی دارد. عدم رعایت مسائل بهداشتی احتمال انتقال بیماری‌های ناشی از دام را موجب می‌شود، لذا مسئولان باید نسبت به انتقال میدان دام زنجان به مکان جدید و ساماندهی وضعیت موجود اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/73007/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول