اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خبر داد

حضور 760 دانشجوی زنجانی در اردوهای رسم هجرت

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان از حضور 760 دانشجوی زنجانی در اردوهای رسم هجرت خبر داد.

حضور 760 دانشجوی زنجانی در اردوهای رسم هجرت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس بابایی امشب در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان زنجان اظهار کرد: مراسم اختتامیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان زنجان به منظور تقدیر از دست‌اندرکاران و دانشجویان برتر این اردوها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 24 گروه از دانشجویان دانشگاه‌‌های مختلف استان زنجان در این اردو در سال‌جاری مشارکت داشتند، افزود: این اردوها به صورت 15 روزه برای دانشجویان برگزار شد.

این مسئول با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب اردوهای رسم هجرت خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی، علمی، فرهنگی، عمرانی و بهداشت در روستاهای استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های این اردوها برنامه‌های آموزشی بود، یادآور شد: آموزش قرآن، احکام، دروس مختلف ریاضی و زبان برای مردم مناطق محروم استان زنجان اجرا شد.

بابایی با اشاره به شناسایی روستاهای محروم افزود: دانشجویان در قالب گروه‌های مختلف به این روستاها اعزام شدند.

وی از اجرای برنامه‌های بهداشتی برای مردم این روستاها خبر داد و گفت: آموزش‌های بهداشتی، کلرزنی و بهداشت محیط برای این افراد ارائه شد.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌های عمرانی اردوهای جهادی بسیج دانشجویی نیز در قالب این اردوها برگزار شد، افزود: ساخت مساجد، غسالخانه و طرح‌های آب‌رسانی از جمله طرح‌های اجرا شده در این روستاها محسوب می‌شود.

بابایی از استقبال مردم از اردوهای رسم هجرت خبر داد و افزود: رسم هجرت موجب استقبال مردم از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در روستاها شد.

وی ترویج نماز، برگزاری نماز جماعت در مساجد روستاها، برگزاری یادواره شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا را از برنامه‌های فرهنگی اردوهای جهادی عنوان کرد و افزود: برگزاری جشن در مناسبت‌های مختلف، اجرای جشن تکلیف برای دانش‌آموزان دختر مدارس، توزیع رساله مراجع تقلید، آموزش قرآن و نماز برای خردسالان و نوجوانان و ... از دیگر برنامه‌های فرهنگی این اردو بود.

وی گفت: ترویج و آموزش کشاورزی از برنامه‌های اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی بود که به نحو مطلوبی برگزار شد.

بابایی از اجرای مسابقات ورزشی در روستاها خبر داد و افزود: همکاری مردم با این اردوها مطلوب بود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خودسازی را مهم‌ترین دستاورد اردوهای رسم هجرت برای دانشجویان عنوان کرد و افزود: دانشجویان فرهنگ کار و تلاش را تمرین کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه 760 نفر از دانشجویان بسیجی در طول تابستان امسال اقدامات مختلفی در روستاهای محروم و دورافتاده انجام دادند، افزود: در هر یک از گروه‌های اردوهای جهادی 15 نفر از دانشجویان حضور داشتند.

انتهای پیام/73003/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول