اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

کاهش آمار دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در زنجان متوقف شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کاهش آمار دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در زنجان متوقف شده است.

کاهش آمار دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در زنجان متوقف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری امشب در شورای آموزش و پرورش استان زنجان با مطلوب توصیف کردن پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در سطح استان زنجان، اظهار داشت: این درصد پوشش در مقاطع راهنمایی یا همان دوره نخست دبیرستان به 90 درصد رسیده است.

وی با اشاره به قطع آمار کاهش دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در سطح استان زنجان افزود: این آمار از 14 هزار و 450 هزار نفر سال 90 در حال حاضر به 17 هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از توسعه مدارس خاص در سطح استان زنجان طی چند سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد این مدارس به 18 رسیده و به زودی به 20 مرکز افزایش می‌یابد.

این مدیر آموزشی درصد قبولی در مقاطع ابتدایی استان زنجان را نزدیک 100 درصد اعلام و اضافه کرد: این درصد در مقاطع راهنمایی و دبیرستان به ترتیب به 99.4 و 77 درصد رسیده است.

نظری با مطلوب توصیف کردن ورودی‌های کنکور در سطح استان زنجان اضافه کرد: این میانگین در برخی موارد بالاتر از آمارهای کشوری ارزیابی شده است.

وی به عملکرد درخور توجه دانش‌آموزان زنجانی در جشنواره‌های ملی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان زنجانی رتبه‌های خوبی در جشنواره‌های جابربن حیان و خوارزمی کسب کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تعداد مدارس قرآنی استان زنجان را 142 باب اعلام و خاطرنشان کرد: بیش از 10 هزار دانش‌آموز زنجانی در طرح حفظ قرآن از حفظ کل تا نیم جزء شرکت کرده‌اند.

این مدیر آموزشی به رتبه‌های خوب دانش‌آموزان استان زنجان در مسابقات و ارزیابی‌های مختلف انجام شده اشاره و تصریح کرد: دانش‌آموزان زنجانی رتبه‌های درخور توجهی از مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی، هنری از جمله فیلم رشد کسب کرده‌اند.

نظری، تعداد نیروهای آموزش و پرورش شاغل در استان زنجان را 15 هزار و 593 نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد نیرو در بخش‌های مختلف بسته به تخصص و توان مشغول به کار هستند.

وی در پایان گزارشی از موفقیت‌های آموزش و پرورش در جشنواره شهید رجایی، کلاس‌های درس هوشمندسازی شده، آمار بی‌سوادی و روند کاهش آن و همچنین موفقیت‌های پژوهشی فرهنگیان زنجان ارائه داد.

انتهای پیام/73004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول