اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خبر داد

اجرای آبیاری تحت فشار در 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: 4 هزار هکتار از اراضی شهرستان زنجان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

اجرای آبیاری تحت فشار در 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان

احمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی اظهار داشت: از سال 84 تاکنون اقدامات قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است.

وی به استفاده از انواع مختلف آبیاری تحت فشار اشاره کرد و افزود: آبیاری به روش‌های قطره‌ای و بارانی از جمله شیوه‌های آبیاری به روش تحت فشار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه استفاده از آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی موجب بالا رفتن راندمان آبیاری می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از آبیاری تحت فشار در طول چند سال اخیر در شهرستان زنجان گسترش پیدا کرده است.

موسوی با اشاره به اینکه راندمان آبیاری به شیوه سنتی 30 درصد است ادامه داد: در سال‌های اخیر سعی شده با اعطای تسهیلات بلاعوض استفاده از روش‌های آبیاری سنتی در بین کشاورزان را کاهش داد.

این مسئول همچنین راندمان آبیاری تحت فشار را 70 تا 90 درصد عنوان کرد و ادامه داد: از سال 85 تاکنون حدود 4 هزار هکتار از اراضی شهرستان زنجان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

وی به شیوه‌های انتقال آب از چاه تا سر مزرعه اشاره کرد و اذعان داشت: لوله‌گذاری و احداث کانال از جمله روش‌های آبرسانی به این شیوه محسوب می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان متذکر شد: به واسطه آبرسانی از طریق احداث کانال و لوله‌گذاری بین چاه و سر مزرعه راندمان آبیاری 90 درصد افزایش پیدا کرده است.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: از سال 84 تاکنون آبیاری به شیوه لوله‌گذاری و احداث کانال حدود بیش از 100 کیلومتر انجام گرفته است. 

انتهای پیام/2308/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول