اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی قزوین:

محرومیت‌زدایی روستاها از منویات مقام معظم رهبری است

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین محرومیت‌زدایی روستاها از سوی بسیج سازندگی را از منویات مقام معظم رهبری و مأموریت‌های مهم بسیج سازندگی دانست.

محرومیت‌زدایی روستاها از منویات مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، صبح امروز دو پروژه بسیج سازندگی شهرستان آبیک با حضور حمیدرضا الله‌بداشتی مسئول بسیج سازندگی استان قزوین، عبدالحسین داداشی فرماندار آبیک، رضا اسفندیاری فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک و مرتضی طاهرخانی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک افتتاح شد.

پروژه غسالخانه روستای فالیزان که از روستاهای توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک است، نخستین پروژه افتتاحی بود که در زمینی به مساحت 25 متر مربع و 160 میلیون ریال اعتبار احداث شده بود.

این پروژه به طور مشارکتی با اعتبارات بسیج سازندگی و بخشداری بخش مرکزی شهرستان آبیک احداث شده است.

پروژه غسالخانه روستای شهرآباد از توابع بخش بشاریات شهرستان آبیک دومین پروژه بسیج سازندگی این شهرستان بود که با مشارکت مردم روستا و بسیج سازندگی در زمینی به مساحت 60 متر مربع احداث شد که امروز به بره‌برداری رسید.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین در مراسم افتتاح پروژه‌ها گفت: پروژه‌هایی که بسیج سازندگی احداث آن را بر عهده می‌گیرد، پروژه‌هایی است که از سوی فرماندار آبیک، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان احصا و شناسایی شده و بسیج سازندگی نسبت به ساخت آن پروژه‌ها بر اساس ضرورت و نیاز روستاها اقدام کرده است.

حمیدرضا الله‌بداشتی افزود: در فاز دوم احداث پروژه‌های جدید در روستاها، با فرمانداران، فرماندهان سپاه و بخشداران هر شهرستانی نشستی برگزار و پروژه‌های مورد نیاز مردم روستاهای محروم احصا و شناسایی شده و سپس بسیج سازندگی آمادگی خود را برای ساخت پروژه‌ها اعلام و نسبت به ساخت پروژه‌ها اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی در صدد است با رفع محرومیت در روستاها و اجرای منویات مقام معظم رهبری، سرباز لایقی برای نظام، رهبری و ولایت باشد.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال بسیج سازندگی شهرستان آبیک اجرای شش پروژه عمرانی را در دستور کار داشت که دو پروژه امروز به افتتاح رسید و مابقی پروژه‌ها در حال اجراست و در آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک نیز در مراسم افتتاح پروژه غسالخانه روستای فالیزان گفت: روستای فالیزان از روستاهای خوب این شهرستان است که سال گذشته، حدود 300 میلیون ریال اعتبار برای عمران، آبادانی و پیشرفت این روستا هزینه شد.

مرتضی طاهرخانی افزود: با همکاری دهیار روستای فالیزان پارک زیبایی در ضلع شمالی این روستا با کمترین اعتبار و بهترین امکانات احداث شده است.

وی با اشاره به احداث پایگاه اورژانس 115 در جاده طالقان بین روستای خوزنان و زیاران تصریح کرد: یک فرد خیر مبلغ 400 میلیون ریال برای کمک به احداث این پایگاه اعلام آمادگی کرده؛ این در حالی است که یک میلیارد ریال هزینه تملک زمین است.

این مسئول اضافه کرد: در جلسه‌ای در استان قزوین موضوع احداث پایگاه زیاران مطرح شد که معاونت امور هماهنگی و عمرانی استانداری قزوین قول مساعد دادند که اگر عملیات اجرایی این پروژه آغاز و جزو پروژه‌های نیمه تمام شود، از سوی استانداری قزوین، یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده می‌شود.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک بیان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، تفکر بسیجی باید در جامعه نهادینه شود.

طاهرخانی اضافه کرد: اگر بسیج دیروز در سنگرهای دفاع مقدس خدمت می‌کرد، امروز نیز در سنگر سازندگی و عرصه‌های مختلف خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌دهد که ستودنی است.

مرتضی طاهرخانی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک، مرتضی یگانه‌مافی مسئول بسیج سازندگی این شهرستان ، بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک، عبدالله ملک‌پور عضو شورای اسلامی شهر آبیک و اهالی روستاها در افتتاح دو پروژه بسیج سازندگی این شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام/77006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول